Men låt mig bli frisk!!! 

Det är inte lätt att hålla humöret uppe och försöka vara positiv när man tycks hamnat i en ond cirkel gällande ens hälsotillstånd 😔

Först en hosta som inte lät mig sova.. ja bara en sån sak kan lätt få en smått galen. Sen blev det ögoninflammation och nu har jag ont i halsen. Det är lätt att hålla sig för skratt och jag skulle inte bli förvånad om jag ligger med halsfluss på nyårsafton. Nej, nu känns det som om det här året kan va slut och så ser vi fram emot ett nytt roligt år.

Jag brukar inte tycka om att maken åker iväg på jobb men just nu är det välkommet. Jag är trött, grinig och allmänt trist och passar bäst under täcket. Skojigare mamma och fru kan man va 😉

Julafton blev lugn. Det var skönt att vi det här året var i Västerås hos svägerskan. Då behövde jag inte ha dåligt samvete för att jag gick och la mig en liten stund efter julklappsutdelningen. 

Nej, nu ska jag sova en stund medan de andra två är ute. Imorgon är det åter dags för maken att flyga iväg på jobb och då krävs det lite energi från den här tråkiga mamman. 

4 comments

Kommentera

