Ledsen

Inom loppet av tre dagar har tre vänner berättat att deras förhållanden antingen gått i kras eller fått sig en rejäl törn. Det ena har jag ju förstått eftersom vi pratat en del om det, men de andra två kom som en blixt från klarblå himmel 😦
Blir så ledsen för deras skull. Ingen av dem hade överhuvud taget tänkt tanken på att det skulle hända. Tillit som raserat.
Hur kan man lita på den andra igen om man bestämmer sig för att fortsätta tillsammans??

Ringde upp mannen som är i Helsingfors och berättade för honom samtidigt som han fick höra att hade han såna tankar så ville jag höra om dem innan något hände. Annars skulle jag döda honom… ok jag kanske inte sa just dom orden men ja ni fattar 😉

Vissa tänker man helt enkelt att de är gjorda för varandra och att de alltid ska va tillsammans. Jag är en romantiker och vill tro på kärleken men ibland blir jag fundersam 😦

Fy vad trist!!!

5 reaktioner på ”Ledsen

  1. Så är verkligen trist, det är det, men jag tror inte att såna beslut sker över en natt.
    Någonstans inners inne borde man känna på sig om något inte är som det ska. Det finns väldigt många orsaker till att par går isär och tyvärr är det många som inte klarar av att säga något förrän den dagen de verkligen bestämt sig. Jag menar, de kanske ville säga något, men visste inte hur eller så lyssnade/såg inte den andra partnern det ev problemet. Jag tror inte något händer som en blixt från en klar himmel.

    Men som sagt, trist är det, men tyvärr är det så livet.

    1. Ja det märkliga är att det ena paret nyss köpt hus och det andra tittar på hus. Om man funderat på det en längre stund borde man aldrig tagit det steget. 😦 Känns så onödigt smärtsamt. Men vissa har ju svårare än andra att sätta ord på sina känslor.

      1. Men det är det jag menar, de eller om det var ”ensidigt” kanske inte förstod vad den ville förrän de stora steget var taget så att säga. Man tänker, det blir kanske bättre om vi gör så här eller så här osv. Men visst är det onödigt smärtsamt. Definitivt. Önskar dig en trevlig lördag trots allt. Kram

Kommentera

