Dåligt samvete

Idag är det en sån där dag när jag försöker tänka bort det dåliga samvetet för både det ena och det andra.

Dåligt samvete för att jag tänkte lämna sonen på förskolan trots att han klagade på magen. Det slog mig att jag plötsligt blev en sån där förälder som jag inte har så höga tankar om, när en elev kommer till skolan och klagar på magont redan när skolan startar….
Stannade hemma vilket var tur eftersom han sedan har kräkts tre gånger.

Dåligt samvete för att jag har ogjorda saker på jobbet som hade varit bra om de blev gjorda idag.

Dåligt samvete för att jag stjäl tid från min fritidskollega som måste ta klassen.

Men nu tänker jag sluta ha dåligt samvete för att jag gjorde det enda rätta. Här ska mysas med sonen i soffan och tittas på film…. och hoppas på att jag inte blir smittad 😉

Just det ja… det är ju fredagen den 13:e idag!!

One comment

  1. Mmm, svårt det där när man vill vara över allt och räcka till för alla, känner igen mig.
    Men tur att du stannade hemma, stackars lille W, hoppas han kryar på sig fort och att ni kan njuta av helgen.
    Kram Pia

Kommentera

