Det här med att bygga altan…

Oj vad vi sliter här hemma. Känns som om all ledig tid spenderas i trädgården…å andra sidan klagar vi inte nu när värmen kom 🙂

Men så går det framåt också och numera är själva däcket klart så vi kan njuta av de här varma dagarna/kvällarna. Nu väntar vi på badtunnan som ska komma nästa vecka innan vi blir helt färdiga.
Just nu försöker vi få ordning på trädgården som fått ta en massa stryk efter allt grävande.

Här kommer lite bilder 🙂

DSC_0836
Så här såg det ut innan kaoset 😉
DSC_0840       DSC_0843
Sen kom monstermaskinen och stökade till det lite extra genom att ta ner ett träd.
DSC_0854
Jag slet hårt en helg och röjde bort alla grenar.
DSC_0885          DSC_0893
Sen började det hända grejer 🙂
DSC_0889  DSC_0919   DSC_0926
När själva däcket blev klart var det dags att bredda grusgången fram till huset. Det här med att gå till gymmet känns som rena semestern 😉 Sen kom studsmattan fram. Vi måste ju ha roligt också 😉
DSC_0931
Och idag tog jag mig tid att pyssla lite med blommorna.

Men imorgon kommer en vän ut med sin son på dagen och på kvällen ska jag in till stan på fest. Kan ju va bra å göra annat än att bara jobba, jobba, jobba, jobba.

Hoppas ni har en fantastisk helg!

4 comments

  1. Så fint det blir! Där kommer ni att njuta många dagar och kvällar ☺
    Bra att du unnar dig lite nöjen också även om jag tror att du trivs och njuter av att jobba där hemma med.
    Hoppas att du får en riktigt rolig kväll nu.

    Stooor kram

    1. Tack!! Jag hade en riktigt rolig kväll även om jag blev grymt trött alldeles för tidigt 😉
      Vi känner redan hur nöjda vi är med bygget så jag tror det blir kanon!! Kram på dig.

Kommentera

