Välkommen helg!

Skulle sticka från jobbet redan 13.30 idag men kom iväg snabbare än så. Förskolan hade ringt kvart över ett… hängig son liggandes på deras soffa 😦
Fick såklart dåligt samvete för att han hade fått gå torsdag-fredag. Svårt det där å veta när det verkligen är dags att gå tillbaka igen. Skulle ju kunna va hemma i evigheter och vela fram å tillbaka.

Nu klagade han på magsmärtor som bara blev värre. Väl hemma väntade vi en stund men sen ringde jag 1177 för att rådfråga med dem hur jag skulle göra. Väntetiden var 16 min och när jag väl kom fram så hade han inte klagat de senaste 10 minuterna och när jag tryckte på magen som de bad mig om så skrattade han.

Underbar människa jag fick prata med och jag kände mig lugn. Vem vet, det kanske bara var en fis på tvären?? 😉

Nåja, nu verkar han ok och vi tar oss en skön helg och tar väl några omgångar av Alvin å gänget. Sonens favoritfilm för tillfället… verkar aldrig tröttna.
Och så är vi bjudna på lunch hos svärmor imorgon. Ska nog svänga förbi systemet när vi är i stan och inhandla lite bubblor till söndagen när mannen är hemma igen 🙂

Skönt med helg!

2 reaktioner på ”Välkommen helg!

  1. Ja det är inte lätt det där att veta hur man ska göra. Mina kids har varit risiga under flera veckor och det har blivit vabbande till och från.

    Alvin och gänget gillas här också  .

    Ha en bra helg! Kram Jennifer

Kommentera

