Livet

21 november redan. Hur gick det till?
Här hemma har livet, ni vet det där med att va en närvarande mamma och fru, vi ska städa, jobba, tvätta , vara uppfinningsrika gällande mat, träna(???) och kanske få till en liten stund för mig själv eller bara med mannen ibland… ja just det livet. Det har rullat på i 180.
Ojämna veckor på jobbet är riktigt tuffa och då känner jag mig som en urvriden trasa när jag kommer hem. Sen kommer de jämna veckorna och då känns det som om jag plötsligt ska orka med allt det där jag inte orkade veckan innan. Funkar ju inte!!!!

Nåja, den här helgen är lugn. Riktigt lugn. Ska iväg på afternoon tea på eftermiddagen och sånt är ju ett trevligt inslag 😉
Förra helgen var finfina vännerna G och J här och pysslade om mig. De hade mat  med sig som de lagade. Lyxigt att vara hemma med gäster som fixar maten 🙂 Det är fina vänner det!
Tanken var att jag skulle åka till dem, men än en gång blev det knas gällande barnvakt och då var de så gulliga och kom hit istället. En bra helg där batterierna laddades och jag kunde få prata av mig jobbsaker med någon som är i samma bransch.

I torsdags småsnöade det här hela dagen och eftersom det har varit kallt sen dess är det fortfarande ett litet vitt täcke på marken. Får bli en sväng ut i solen sen och ta vara på ljuset. I torsdags när jag kom hem från jobbet blev jag sugen på att börja pynta och har hört på FB att några har börjat, så vem vet det kanske kommer fram lite saker den här helgen redan 🙂

12278850_10153374995132893_2523934784351602612_n

Nog skulle det va fint med lite stjärnor och stakar  😉

 

5 reaktioner på ”Livet

  1. Jag vill också börja pynta, i morgon ska allt kollas så det fungerar och jag ska planera
    för hur det ska se ut här hemma i advent. Älskar sånt 🙂
    Underbara vänner, sådan ska man vara rädd om.
    Ta hand om dig du fina !
    Kram Pia

  2. Ja nog snurrar det på lite väl fort ibland, det där livet. Det gäller att sänka kraven på sig själv tror jag, men det är lättare sagt än gjort.
    Ta hand om dig! Kram Jennifer

Kommentera

