Fortfarande arg!!!

I måndags ringde jag till vårdcentralen.
Får nämligen vid återkommande tillfällen så att huden på olika ställen blir överkänslig och ger en brännande känsla fast det inte syns något. Den här gången var det vänster ben (framförallt lårets utsida och på höften)
Helst skulle jag vilja gå naken hela tiden eftersom det gör ont att ha något mot huden. Rätt omöjligt som ni förstår 😉

Nåja, den här gången gjorde det lite extra ont och jag gav mig en spark där bak och ringde. Hade nämligen googlat… vilket man inte ska!!!!! för då har man ju allt möjligt 😦

En kvinna ringer upp på bestämd tid och jag berättar som det är och säger att jag är orolig eftersom på nätet står det att det kan röra sig om nervsjukdom. (Min mamma gick bort i MS)
Det hon säger till mig har fått mig så arg nu efteråt men just då kom jag mig inte för att säga något. Hon kläcker nämligen ur sig att skulle det vara MS så finns det inga bromsmediciner så vitt hon vet och att ett besök hos läkaren inte skulle hjälpa.

Fick tjata mig till en tid!!!
Efteråt när jag låtit allt smälta in så blir jag så jävla förbannad. Vad är det för en idiot som säger en sån sak? Och får hon överhuvudtaget säga så?
Hennes uppgift är väl att samla in information om vad jag söker för och sedan förmedla det till läkaren + boka en tid åt mig???

Funderar skarpt på att göra en anmälan till patientnämnden.

Ursäkta språket, men kärringjäveln förstörde min måndag 😦  (och jag blir arg nu med när jag tänker på det)

2 reaktioner på ”Fortfarande arg!!!

  1. Men fasen vilken oförskämd och inkompetent person du fick prata med! Så får en ju inte uttala sig.
    Jag tycker absolut att du ska anmäla det eller prata med chefen för vårdcentralen. Det är ju mycket möjligt att personen ifråga har fått fler klagomål på sig och får den tillräckligt många så kanske de gör sig av med henne.
    Har full förståelse för din reaktion!

    Har du fått någon tid för läkarbesök då? För det där låter ju himla jobbigt att gå omkring med 😦

Kommentera

