Det blir inte alltid som vi tänkt oss

Har varit några jobbiga dagar nu.
Hade sett fram emot att få ha mannen hemma den här helgen vilket passar bra då jag åker till Polen imorgon.
Har känt ett behov av att få tid tillsammans… inte bara de där fjuttiga stunderna på kvällarna efter matlagning, äta, umgås med sonen och sen nattning (vilket ofta leder till att jag också somnar en stund)
I onsdags sprack tankarna om helgen då han fick en spelning i Helsingfors. Så från att få ha fredag och lördag tillsammans så ses vi nu inte förrns på onsdag då jag kommer hem.
Ju närmare helgen kommit ju mer har jag sett fram emot den, så när samtalet kom så sent som i onsdags kändes det mesta värdelöst.
Har känt mig ledsen och låg.
Får hoppas att den här resan blir bra även om den knappast kommer fylla på feelgood-känslan.
Idag ska jag packa lilla väskan, gosa massor med sonen och vara ute och hitta energi.

Igår försökte jag rensa tankarna på min friskvård genom att ta en PW i skogen.

IMAG4750_1
Fint väder och alldeles själv i spåret.
Och mina egoistiska tankar och behov känns väldigt små när tankarna går till alla inblandade i det hemska som hände i Trollhättan 😦

5 comments

  1. Det finns ju alltid andra som har det sämre och större problem än en själv men jag anser ändå att en har rätt att må dåligt eller vara orolig över sina egna problem. Det är ju bara en själv som lever sitt liv och vet vad det innebär.

    Hoppas att du får en bra helg och resa iaf.

    Kraaaam på dig

    1. Ja det går ju inte å stänga av sina egna känslor och tankar även om det ibland kan va bra å få lite perspektiv på det hela. Jag tycker fortfarande att det är skit att vi inte fick helgen ihop. men nu börjar det dra ihop sig för resan. Klockan 05.00 är det samling i morgonbitti 🙂
      Kram på dig!

    1. Ja det är tråkigt 😦 det är så sällan de där helgerna infinner sig och då ser jag ju verkligen fram emot dem lite extra :-/ I morgon 05.00 bär det av mot Skavsta så ikväll kommer svärmor hit. Får nog bli ett glas rött då 🙂
      Kram på dig och hoppas du har en bra helg med sonen hemma 🙂

  2. Åh förstår din besvikelse. Man behöver ju den där tiden tillsammans ibland tycker jag. Vi har haft mycket att göra nu på slutet och även att vi varit tillsammans så längtar jag efter helger då vi inte har något inbokat utan bara får vara och ta dagen som den kommer.
    Och jag tycker absolut att du får känna som du gör även att det kan kännas som en småsak i jämförelse med annat.
    Jag hoppas att din Polenresa blir bra.
    Kram Jennifer

Kommentera

