Lite mer om resan och en utmaning.

Hektiskt på resefronten för tillfället 😉

Kommit hem från Sydafrika där vi hade det helt fantastiskt. Vilket otroligt äventyr det var 🙂
Har ju känt lite oro för hur Wilmer skulle ta den långa resan men det var helt onödigt. På vägen ner mellanlandade vi i London där planet skulle lyfta ca 21.30. W somnade innan vi lyfte och vaknade först klockan sju och då var det bara 2 timmar kvar innan vi skulle landa 🙂
Sen väntade 7 timmar i bil och då våra härliga medresenärer glatt sjöng skojiga barnvisor och spexade mest hela tiden så var det ju inga som helst problem det heller.

Väl framme blev vi inkvarterade på Zebra Hills Game Lodge där vi blev väl omhändertagna.
IMG_6332 IMG_5904 IMG_6333 IMG_6344

Två safariturer om dagen blev det. Ingen sovmorgon den här semestern inte 😉 Mellan 06.00-06.30 gav vi oss av på morgnarna och sen var vi tillbaka vid nio och åt frukost. Sen bar det av mellan 15.30-18.30 igen.
Vi var överens om att vi lätt kunde ha haft med oss fika i jeepen och varit ute hela dagarna. Obeskrivligt att få se de här djuren ( se förra inlägget) på det här sättet.

På måndagen flyttade vi vidare till Manyoni Camp som brudens far äger och familjen har det som sitt ställe.
Och wow vilket ställe det var!! Vi bodde i tält men de hade både dubbelsäng, toalett och dusch. Där bodde vi mitt ute i bushen bland alla djuren och hade en vakt som följde oss till tälten på kvällarna när det var dags att sova. Sista natten vaknade jag strax efter fyra och väckte grabbarna. Sen låg vi där i sängen och lyssnade till lejonen. Magiskt!

Den här resan blir svår att toppa.

Ska ju snart ut å fara igen och den resan innebär en utmaning när det gäller packningen. Ska nämligen försöka få med mig allt i handbagaget med maxmått 42x32x25. Fick ett mail från chefen att annan väska skulle kosta 500kr och då slog snåljåpen till hos mig och många andra 😉
Så nu googlar jag runt och kollar smarta packningstips och har gett mig tusan på att fixa det. Ska ju bara vara borta sön-ons och har tid att provpacka eftersom jag åker först den 25:e
Den här gången är det Krakow och Auschwitz som väntar.
Blir en annorlunda resa det med men på ett annat sätt som ni förstår.

6 comments

  1. Riktigt äventyr ni har varit på 🙂
    Ja nästa resa blir ju också ett äventyr, haha, det där med att packa lätt det är inte
    min grej 🙂
    Hoppas ni får riktigt trevligt i alla fall.
    Kram Pia

  2. Det låter verkligen som en fantastisk resa som ni har fått vara med om! 🙂

    Den resa du har framför dig nu blir nog också en stor upplevevelse men på ett helt annat sätt. Jag har inte varit i Auschwitz men däremot i Sachsenhausen utanför Berlin, vilket var en upplevelse det med.
    Hoppas att det blir en trevlig resa utöver koncentrationslägret för det är ju inte trevligt direkt.

    Kram

    1. Ja vi hade det oförskämt bra på resan 😉 och den känns svår att toppa. Men nu blickar jag fram emot nästa äventyr. Två veckor kvar.
      Hoppas du har en fin helg. Kram!

  3. Alltså wow, vilken resa, gud så häftigt! Förstår att det blir svårt att toppa en sådan resa.
    Lycka till med packningen till den andra resan :). Krakow har jag varit till med jobbet förut och tittat på en lasersvetsmaskin. En riktigt fin stad.
    Kram Jennifer

    1. Tror att jag har lyckats få med mig det jag behöver i lilla ryggsäcken 😉 och skulle jag hitta något på plats så har rumskamraten en stor väska som jag får låna plats i 😀
      Kul å höra att Krakow är en fin stad, har aldrig varit där så det ska bli skoj.
      Kram på dig.

Kommentera

