Egentid

Plötsligt så här efter kvällsmaten, så försvann de andra i familjen iväg till grannen för att följa med å tröska på åkern utanför.
Lugnt och tyst är det i huset och jag njuter för fullt.
I morgon väntar en eftermiddag då jag blir själv på avdelningen och även om det gick bra idag med så lär jag väl inte va den piggaste här hemma imorgon kväll när vi ska ha grillkväll med svägerskan och hennes man.
Lär ju somna efter ett glas vin 😉

Sen på lördag är barnvakt fixad och vi ska iväg på en fest där 160 personer anmält sig. Det kommer att bjudas på en massa livemusik då större delen av de som kommer är musiker av något slag.
Ser fram emot en rolig kväll!!

Nu ska jag kolla lite tennis på TV.

6 reaktioner på ”Egentid

  1. Hur härligt det än är vara sambo med underbara M så uppskattar jag tid hemma på egen hand. Visseligen lite trist nu när jag är hemma och är sjuk. Varit långa dagar så nu är jag snarare sällskapssjuk.

    Men annars så gillar jag gå och skrota här på egen hand lite då och då. Lillasyster är här varannan vecka men ibland ser vi inte mycket av henne på kvällarna. Storasyster bor ytterst sällan här. Tror att hon lite tröttnade på att flytta emellan. Nu har hon också börjat på en folkhögskola där hon bor under veckorna. De börjar bli stora nu tjejerna (16 och 19 år)

    Hoppas festen blir lyckad. Låter jättespännande och musik är alltid njutbart.

    1. När man är sjuk vill man ju bli ompysslad 😉 Hoppas du känner dig piggare idag. Festen blev riktigt lyckad och det var så skoj att få göra något tillsammans 🙂
      Kram.

  2. Höst och då börjar sjukdomarna lösa av varandra inom skolans värld 😦 Hos oss är det mest pedagogerna som varit sjuka än så länge och det har varit svårt att få vikarier.
    Har ni samma problem?
    Hoppas att du fick en bra fredag trots bristen på kollegor. Hoppas också att du hann dricka upp vinet i glaset innan du somnade 😉

    Låter som att ni har en riktigt rolig kväll framför er! 🙂

    Kram

    1. På mitt jobb ska vi lösa frånvaro genom att hjälpa varandra. Vikarier kan vi se oss om efter i stjärnorna 😦 Inte lätt att hjälpa varandra hela tiden när många är borta. Men nu när jag tar föräldradagar fick vi faktiskt sätta in en vikarie och det gör ju att jag kan släppa tankarna på jobbet mkt lättare 🙂

      Har haft en väldigt bra helg, även om det där vinet gjorde mig trött dagen efter 🙂
      Kram.

Kommentera

