Nya goda recept

I mitt försök att undvika vetemjöl har jag hittat en inspirerande blogg med mycket goda recept. Tur är väl det för min påhittighet när det gäller matlagning är lika med noll.
Så ikväll ska vi prova en kycklinggratäng. Tänker köra ”zucchinipasta” till det istället för sötpotatis.

012A4930
Bilden lånad från 56 kilo

Svåraste biten är allt gott fikabröd som jag är van att mumsa i mig 😉
Men gjorde mandel och bananmuffins i helgen som är riktigt goda och då blev det lättare.

Så nu ska jag med spänning se om det så många skriver verkligen stämmer.
Är ju så gott som lovad ett helt nytt liv om jag utesluter mjöl 😉

3 reaktioner på ”Nya goda recept

  1. Ett helt nytt liv….då ska jag också sluta med mjöl 😉 😉
    Ser väldigt gott ut i alla fall och visst borde vi nog äta mindre mjöl.
    Gärna recept på dina muffins 🙂
    Fin dag till dig
    Kram Pia

  2. Du får uppdatera om hur det går, när du har kört denna kost ett tag 🙂
    Jag skulle nog ganska lätt kunna utesluta vanligt mjöl när det kommer till mat men desto svårare när det kommer till bakverk och bröd 😦
    Finns ju naturligtvis alternativa mjöl att använda men nja…svårt.

    Hoppas att du får en skön och avkopplande helg 🙂

    Kram

Kommentera

