Vägen tillbaka

Kan det va så att jag kan hålla igång med träningen den här gången? Har sen semestern började tagit mig ut på korta promenad/joggingrundor på ca 3km utan att känna av höften som började krångla på Mallorca. Flåset är långt ifrån bra men det känns iaf inte som att kroppen protesterar 🙂

Idag var det däremot en öm rumpa som slog sig ner vid frukostbordet. Grannen tog med mig på en cykeltur igår som visade sig bli 2,5 mil lång… aj,aj,aj 😉
Bra premiärtur!!

Så i morse blev det bara 2,8km jogging men jag känner mig glad att jag är på tillbakavägen.

Idag har jag och sonen haft picknick ute i trädgården och sen har jag fått lite tid i solstolen. Gäller å passa på när solen tittar fram mellan molnen.
Har det riktigt skönt måste jag säga. Ingen stress och inte några direkta måsten. Precis som det ska va.

5 reaktioner på ”Vägen tillbaka

  1. Usch då, den smärtan man får i rumpan är inte skön.
    Bättre att springa några km än inte alls, heja dig 🙂
    Låter som ni har det riktigt skönt på er ledighet, bara att njuta och hoppas
    det blir lite varmare snart.

    Gräddmjölk = en skvätt grädde och en skvätt mjölk, jag tog 1 dl grädde och resten mjölk 🙂
    Ha det fint
    Kram PIa

    1. Var ute på en liten och betydligt kortare cykeltur idag och kände fortfarande av rumpan 😉 men vande mig efter en stund.

      Tack för infon om gräddmjölk 😀
      Kram på dig!

  2. Så härligt att du är på väg tillbaka! Det är ju så trist när smärta ska göra att man inte kan träna som man vill.
    Det där med ömmande rumpa känns igen, fick ont efter min runda också  .
    Hoppas nu att det fortsätter gå bra för dig! Kram Jennifer

Kommentera

