Smida medans järnet är varmt…

När jag får en idé så vill jag gärna få det klart på en gång och idag har jag startat projektet planteringshörna.
Växthuset är långt ifrån mina sysslor, här är det mannen som har gröna fingrar. När han är iväg och jobbar mer än 3 dagar får han va glad om inte allt för många blommor här hemma ser ledsna ut när han kommer hem.
Men det här med att piffa och komma med idéer det är mitt jobb 🙂

Så nu har jag fått en idé om att fixa lite utanför växthuset. Kollade runt på olika planteringsbord på nätet igår och hittade till slut ett på Ica Maxi för bara 320kr.
Idag fick det därför bli en sväng till Västerås för lite shopping på både IKEA, Biltema, Jysk och så ICA. Sen blev det lunch hos svägerskan innan vi for hemåt igen.
Gick loss direkt på att få ihop bordet.
Sen fick det bli att gräva och jämna till utanför växthuset så att bordet fick plats.

planteringshörna

Nu återstår att bygga något sorts plank bakom som vi kan ha någon hylla på och lite krokar. Skulle även vilja ha en förlängning av planket där vi sätter armeringsjärn som en spaljé.
Men jag är nöjd med starten och nöjd med dagen 🙂

9 reaktioner på ”Smida medans järnet är varmt…

  1. Mysigt med växthus, men jag är som sagt ingen växt- och trädgårdsfixar människa  , men skulle ändå gärna ha ett växthus som man kan sitta och mysa i  .
    Kram Jennifer

    1. Jag hade också sett att vi hade ett sånt växthus som hade plats för en liten sittplats. Det kanske hade väckt min lust att bli lite bättre på det där med odling 😉
      Kram.

  2. Snyggt! Jag köpte ett planteringsbord på Ikea. Kanske egentligen en hylla men perfekt som planteringsbord.

    Jag önskar mig också ett växthus men tomten är för liten här. Det är väl det som är lite synd men okej då.

    Här ska kollas och köpas parasoll idag. Vi hoppas ju på att det blir sol och värme framöver.

    Ha det gott!

    1. Riktigt nöjd med bordet och använts flitigt har det gjorts de senaste dagarna så mannen gav det godkänt 😉

      Ja det krävs ju plats å ha ett växthus av större sort men det finns ju fina som man kan bygga ihop själv av gamla fönster. Kan ju va ett alternativ 🙂

      Ha det fint och nu håller vi tummarna för värmen.

  3. Vad fint! Det är ju rätt rogivande ibland att plantera och greja när man är på det humöret 🙂 Men det är bra när man har olika grejor man är bäst på 🙂 För det är ju oftast det man tycker är just roligast också. Kram kram!

Kommentera

