Nypa mig själv i armen.

Ute är det plötsligt en vacker vinterdag med sol, blå himmel och en gräsmatta täckt av snö. Men skenet bedrar för det är inte det minsta skönt ute… blåser som tusan! Stannar inne och leker med lego, spelar spel och eldar för fullt i kaminerna.

Ikväll bär det av in till stan.
Ska ut å äta med en granne och sen ska vi vidare till Bishop. Ska bli skoj att komma ut å lufta sig lite 😉

Nu till något galet roligt 😀
Ibland bara ÄLSKAR jag min mans jobb. I September ska de nämligen spela på ett bröllop i Sydafrika… SYDAFRIKA och vi åker med!!! Blir bara en vecka men ändå!! Kommer bo på en anläggning där de har Safari och förstå vad häftigt att se alla de här djuren på riktigt… Kolmården… släng dig i väggen 😉
Imorgon när han kommer hem ska det fixas biljetter och sen är det nog bara att nypa sig själv i armen.

Som sagt… ibland älskar jag hans jobb!!

Rhinoreserve

Bilder lånade från nätet.

10 comments

  1. Wow! Sicken resa ni har framför er…Sydafrika!! Nu blir jag avis 🙂
    Men du är väl värd det så mycket som mannen är borta och det lass du drar hemma så att hans jobb ger er denna möjlighet är ju toppen 🙂

    Ush ja…här skiner solen ena stunden och i den andra kommer det snöblandat regn och isande vindar.
    Ha en fortsatt skön helg och en härlig kväll på stan 🙂

    Kram

    1. Håller med fullständigt på alla punkter 😉 Ja jag hade hoppats på att snön skulle ha försvunnit idag, men det är så kallt så den blir nog kvar ett tag. Ja,ja.. bara att gilla läget. Åker ju till Vemdalen på onsdag så jag ska väl inte klaga på snön allt för mycket 🙂 Men det är skillnad å ha den hemma och att åka till den.
      Hoppas du har en mysig helg. Kram!

  2. Så underbart! Jag var ju där 2009 och utan tvekan åker jag gärna tillbaka! Så vackert och spännande land. Vyer som var betagande och alla färger!

    Du gör så rätt i åka med även om bara för en vecka. De har ju samma tidszon som oss så trots lång flygresa så gick det smidigt.

    Säger hurra Hurra över denna härliga nyhet!

      1. Jag gjorde ju en sån där rundresa med Temaresor. Började i Johannesburg, busstur bort mot Krûgenparken, ner mot Swaziland och antal andra stopp. Sen längs havet till Durban. Flyg till Port Elisabeth. sen buss åter längs havet mest bort till Kapstaden med omnejd där vi var några dagar. Borta i 14 dagar och hann se massor. En helt underbar resa! Gör det gärna igen! Prickade in de Big Five plus en massa andra spännande djur.

        Var ska ni hålla till?

        Jag kan följa med som barnvakt ;-))

  3. Men gud vad häftigt, vilken resa, här är en till som blir avis 😉
    Men som sagt du är väl värd den.
    Ja fy tusan vad kallt det är ute, jag ska ta en promenad med en vän snart,
    får ta på mig ordentligt.
    Ha det bäst !
    kram Pia

    1. Ja det känns nästan overkligt 🙂

      Hoppas du inte frös på promenaden.. här blåser det och har även regnat. Burr… Skippade morgonpromenad imorse 😉
      Kram på dig!

Kommentera

