Bananplättar

oj,oj,oj två inlägg samma dag… ni anar att det sitter en smått rastlös människa här va? 😉
Det är ett positivt tecken för det betyder att jag är på bättringsvägen.

Idag ska jag tipsa om ett smarrigt och väldigt enkelt mellanmål som i alla fall min lilla prins ÄLSKAR!!
Bananplättar gräddade i kokosolja.

Mixa 2 ägg och 1 banan till en jämn smet. (jag körde dubbel sats)
Grädda i kokosolja.
Lätt som en plätt (bananplätt)

IMG_4951 IMG_4955

Fick sen ett tips av en vän på FB att jag kunde ha kokosflingor i smeten så det får jag nog prova nästa gång.
Nåja, det här är något som går hem här i stugan både hos den lille och hans föräldrar.
Smaskens!!

4 comments

  1. Av någon anledning blir jag fort less på bananplättarna. Men det är perfekt som mellis! Har provat en massa varianter med keso och annat jox. Får kanske testa kokosfilngor också :).

    1. Ja det gäller att variera sig. Det gäller det mesta i matväg för mig… Är periodare och snöar in på något ett tag tills jag tröttnat 🙂 Men sonens favorit är helt klart bananplättar!

Kommentera

