Halsfluss

Vaknade igår och hade ont i halsen när jag vaknade. Sen gick det snabbt utför… mera ont i halsen, ni vet så där så att man hellre spottar än sväljer saliven. Sen fick jag ont i kroppen och febern kom snabbt och steg till 39.5 trots febernedsättande tabletter.

Kan säga att jag inte var direkt kaxig.
Det blev en överlevnadsdag.. surfplatta, film eller TV så att sonen var nöjd med att leka och ha sällskap av TV:n/surfplattan. Själv låg jag fullt påklädd under en gosig filt och huttrade,
Mannen kom hem vid 18.30 och åkte på nytt jobb nu.
Om vädret tillåter åker han hem i natt så att han kan lämna W på dagis imorgon och så ska jag försöka få en granne att hämta honom så att jag har möjlighet att vila ostört.

Nu har jag iaf börjat penicillinkuren och nu kan det väl bara bli bättre. Men fy vad ynklig jag känner mig. Hasar omkring som en zombie och fasar för varje gång jag ska svälja.
Har ni haft halsfluss någon gång så vet ni vilket hell det är.

5 comments

  1. Tur nog var det länge sedan jag kan ha haft halsfluss. Men ”vanligt” ont i halsen räcker nog.
    Kan verkligen förstå att du känner dig ynklig. Jag blir ynklig för betydligt mindre. Usch och fy ha nästan 40 i feber!

    Hoppas du kryar på dig snart! Glass är bra medicin hälsar Sjuksystern :-))

Kommentera

