Idag gjorde jag det

Japp i morse när jag vaknade med huvudet fullt av snor (ja det känns så), whiskyröst och med en kropp som skriker att den vill ligga ner. Då gick jag upp och ringde mig sjuk till jobbet och kröp ner i den varma sängen igen nära, nära en sovandes son.
Hade svårt att slappna av då det dåliga samvetet, för hur de har det på jobbet, slet i mig.
Men jag är inte oumbärlig även om jag tycks tro det 😉

Mitt mående måste komma i första hand och jag har sagt nej till mig själv för länge nu. Bara å inse att den här förkylningen inte kommer försvinna så länge jag inte vilar. Punkt!

Direkt lugnt har jag väl inte haft det här hemma heller eftersom det är pappa/son-dag idag, men nu har de åkt iväg och lämnat mig och katten hemma i ett tyst hus.
Nu blir det sängen 🙂

5 reaktioner på ”Idag gjorde jag det

  1. BRRRRAAAAA! Du är viktigast å mår inte du bra så blir det inte bra.
    Sen om det blir kaos på jobbet, då får ansvarig lösa det 🙂
    Kraaam!!!! Å krya på dig!

  2. Ett bra beslut!!
    Hoppas att du kryar på dig snart nu när du får vila dig.

    Gött att du också hittade rätt ljus 🙂

    Kram

  3. Heja dig! Bra gjort man måste sätta sitt mående i första hand även att det inte är lätt. Allt för ofta går man till jobbet fast man borde ligga nerbäddad.
    Jag hoppas att du har fått mycket vila och att du mår bättre.

    Ser att jag har lite att läsa ikapp här , den där tiden flyger liksom iväg för mig.

    Krya på dig! Kram Jennifer

Kommentera

