Permission från Gökboet.

Slängde ur mig just de orden till några kollegor när jag grabbade tag i jacka och väska för att åka hem.
”Hej då, nu tar jag en kort permission. Ses imorgon!”

Det är inte underligt att de varje gång vid massagen hittar spända knutar mellan skulderblad, hals och nacke.
Inte konstigt alls att spänningshuvudvärken ligger och lurpassar hela tiden.
Men mitt i allt kaos så gillar jag ju jobbet och det är väl en jäkla tur det 😉

Helgen regnade så gott som bort.
Jag var rastlös och ville hitta på något på lördagen när sambon kom hem. Han hade bara sovit 3 timmar och var inte speciellt sugen på att göra något.
Ingen bra kombo 😉
Blev bara en sväng in till stan å handla lite.
På söndagen fick vi till en mysig utflykt till Åsby Trädgård. Vi tog med svärmor och mötte upp svägerska + man.

Så mycket fint det fanns. Det kliade rejält i shoppingfingrarna 🙂

Åsby2

Åsby1

Med hem fick äntligen en vit hjort följa med + en zinkbricka och lite blommor.

Blev ju en riktigt bra helg 🙂

12 reaktioner på ”Permission från Gökboet.

  1. Åh, ser ut att finnas mycket fint, förstår att det kliade i shoppingfingrarna :).
    Här har det varit riktigt regnigt och grått på slutet. Jag hoppas på lite kyla nu så att vi kan få lite snö här snart :).
    Ha det gott! Kram Jennifer

  2. Åhh…Åsby…där finns ju massor av fina saker. Jag gör alltid ett besök där när jag är uppe i gamla hemhålan 🙂
    Såg att de har ”ljuslyktorna” vi båda har köpt och att de hade placerat en hjort inuti…fint.

    Ja det är ju tur att du gillar ditt jobb, underlättar ju en aning iaf när det är hög arbetsbelastning.

    Kram

    1. Ja visst är det ett toppenställe 🙂 Ljuslyktan med hjorten är större än den jag har så min hjort får ligga utanför 😉

      Du det är nog en väldans tur att jag gillar mitt jobb för tillfället..
      Kram på dig!

      1. Kan tipsa om ljus till den fina ljusstaken😊 Birgittaljus från Liljeholmens. Man kan beställa från dem på nätet. Jag köpte ett paket på Citygross.
        Kram

      2. Vad komiskt.. jag köpte nämligen precis ett sånt paket på Ica Maxi idag 🙂 Med ett litet tunt lager folie nertill så blev det kanon!
        Kram på dig och Tack ändå 🙂

  3. Åh sånt är så mysigt 🙂
    Har dålig koll på var dessa finns bara 🙂
    Tack för din fina kommentar hos mej min kaka. Du får mig alltid att skratta ❤
    Kram!

Kommentera

