Två tråkiga

Sista december stänger de gymmet i jobbhålan och vi förvisas till anläggningen i stan. Skulle inte tro att jag åker 3 mil enkel resa för att trängas på gymmet där 😦
Så nu finns två alternativ:

  • Köra hemmaträning (brukar ju gå så där i längden)
  • Byta ner (?) mig och skaffa kort på det andra gymmet i hålan

Med tanke på friskvårdstimmen som jag gärna nyttjar får det nog bli å prova det andra stället.
Kan ju faktiskt bli skitbra 🙂

Annars då?
Det pågår ett krig här hemma. Ett krig som kan bli långvarigt.
Det är vi mot mössen!!
4 fällor riggade (på vindsutrymmen och i studion) och det känns som om det sitter någon i dem varenda gång jag tittar. Grrrrrrrr!!!!!
Ogillar extra starkt att sambon är iväg på jobb vilket gör att jag måste sköta det här 😦

” Bra kvinna reder sig själv ”

4 comments

  1. Vi har nog haft en 10 – 15 möss i våra två fällor sedan september. Vi börjar undra hur många kullar vi har i vår närhet!!
    Som tur är så har vi dem inte inne i huset utan i tomrum mellan inner- och ytterväggarna. Men jag tycker så synd om dem när de fastnar och jag hör hur de kämpar för att komma loss innan de dör.
    Behöver jag nämna att det inte är jag som kastar ut de döda kropparna 😉

    Typiskt att gymmet du trivs på ska stänga. Hoppas att det andra är bättre än du tror!

    Trevlig helg!

    Kram

    1. Jag skulle nog inte bo kvar om jag hade möss inne i huset. Hujedamig!! Det räcker å ha de i vindsutrymmen och i väggarna 🙂
      Hade jag inte varit ensam hemma då och då hade jag överlåtit allt som har med det här å göra till sambon. Men de där små rackarna är ju kannibaler och äter på de stackarna som fastnat i fällan. Så jag kavlar upp ärmarna å tar tag i skiten 😉

      Undrar också hur många det egentligen finns och anar att det är måååååånga!!
      Kram på dig.

Kommentera

