Dåligt samvete

I lördags var jag så förbannat seg efter veckan + kräftskiva att jag knappt gjorde ett dugg. Jo lagade mat åt mig och W 😉
När jag gick och la mig hade jag dåligt samvete för att jag varit så slö och oengagerad när det gäller att aktivera sonen så jag lovade mig själv att inte ta fram dator eller telefonen på hela söndagen.

Istället pysslade vi, målade med vattenfärger, åkte till stan och fikade hos svärmor, läste böcker och så en massa mys ❤

Sen mitt i allt ihop så fick jag ett ryck Deluxe!!
Bestämde mig för att vi skulle byta rum med sonen. Är så trött på att Tv-rummet är som taget ur ett lekland. Bilmattor på golvet, en ladugård står där med och kuddarna i soffan är borta eftersom där ska det parkeras bilar…
Så oj vad jag slet!! (sambon var borta på jobb)  Och oj vad nöjd jag blev 🙂

Det bästa av allt är ju att jag helt plötsligt måste få köpa lite nya grejer till nya sovrummet 🙂
Smart va??

2 reaktioner på ”Dåligt samvete

  1. Vilken bra söndag ni fick  . Och kul att få lite omgjort hemma. Här är det kaos hemma, har blivit stopp i renoveringen pga att vi har fått flera golvleveranser som vi fått lov att reklamera .
    Tack för dina fina kommentarer, de gör mig glad  .
    Ha det gott! Kram Jennifer

  2. Skönt att ha mysdagar ibland, det behövs och uppskattades av sonen också kan jag tro.
    Kul att göra om lite hemma med små medel. Försöker ”hösta” hemma lite men krukor, ljuslyktor och lite annat som jag inte haft framme på ett tag + lite nytt också 😉

    Ha en bra dag !
    Kram Pia

Kommentera

