Tvätthög och Torpa Stenhus.

Första jobbdagen avklarad. Rivstartade det hela genom att ställa klockan och ge mig ut på en liten 3 km runda innan klockan ens slagit sju. Undrens tid är inte förbi 🙂

Väl hemma nu på kvällen har jag tagit tag i baksidan av å va iväg en vecka.
Tvättberget!!!
Så skriver jag inte på ett tag så vet ni vad jag gör…

Här kommer lite bilder från en liten diamant vi hittade i lördags.
Torpa Stenhus i Länghem, Tranemos kommun.
Jag och W gav oss ut tidigt på morgonen och strosade runt i omgivningen. Kunde nästan se oss själva i medeltidskläder på varsin häst 🙂

torpa1

torpa2

torpa3

torpa5

torpa4

Visst ser det fint ut?

Nej, nu ska jag grotta ner mig i den där högen igen och börja vika den första torra tvätten. Sen blir det god natt!

 

6 reaktioner på ”Tvätthög och Torpa Stenhus.

  1. Oj, ser ut att vara ett jättefint ställe! Jag gillar verkligen sådana platser.

    Heja dig, bra gjort att komma ut innan jobbet!

    Ha det så bra och tack för dina fina ord! Kram Jennifer

    1. Det finns så många fina ställen i vårt avlång land och det är skoj å få se några av dem 🙂

      Tack snälla, jag kände mig jäkligt duktig som tog mig upp och iväg 🙂

      Kram!

  2. Vilket vacker ställe. Visst är det härligt med husvagnssemester.
    Jag önskar jag kunde komma ut på en runda på morgonen, men då får jag gå upp mitt i natten…börjar jobbet 06,30.

    Den där tvätthögen den verkar aldrig ta slut….

    Ha en bra dag
    Kram Pia

    1. Gillar såna ställen 🙂 och med husvagn blir det lite lättare att upptäcka dem när man är ute och åker. Nu hade vi turen att sambon hade spelning just där 🙂

      Jag kan tyvärr inte heller komma ut så ofta på morgonen då jag börjar rätt tidigt och ska hinna lämna på dagis innan. Men de gånger jag kan ska jag försöka ta mig i kragen 😉

      Kram på dig!

  3. Det är verkligen himla vackert där vid Torpa Stenhus. Jag har docka aldrig varit in i byggnaden.

    Det ligger ju inte så många mil från där jag bor och jag är lite sugen på att äta julbord där, tror att det kan vara himla mysigt.

    Jag har aldrig bott i husvagn och det känns enormt främmande för mig. Däremot kan jag tänka mig husbil 🙂

    Hoppas att du har överlevt tvätten 😉
    Kram

    1. Överlevde första delen av tvätten. Idag blev det paus då jag jobbade till 18.30 🙂
      Åh, julbord på Torpa borde va hur mysigt som helst!!

      Vi har också tänkt som du gällande husvagn/husbil. Det smidiga med husvagn är att du ställer den där du vill och sen på ett lite enklare sätt reser omkring med bilen. Billigare med anar jag med tanke på bensinförbrukning 😉

      Kram kram.

Kommentera

