Husvagnssemester!

Vi drog iväg i måndags. Sista semesterveckan för min del innan det drar igång rejält med heltid å allt.
Tanken var västkusten men då det lovades en massa regn valde vi Västervik som första stopp.

Alla de här valmöjligheterna med en  rullande  sommarstuga har fått mig väldigt positivt inställd till å bli husvagnscampare 🙂
Jag menar.. hur kul är det å ha en fantastisk stuga om grannen är ett riktigt rövhål?
Med husvagnen byter du plats inom samma camping eller drar vidare 🙂
Tänk om det visar sig vara jordens regnoväder i flera veckor där stugan ligger?
Med husvagn kollar du vädret och rullar dit solen finns 🙂
Sen kommer vintern och du ställer in den i en lada och behöver inte fundera så mycket på den förrns nästa sommar.
Jäkligt praktiskt 🙂

Nåja, det var lite funderingar kring det hela.
På tisdagen rullade vi tvärs över landet och bosatte oss vid den södra delen av Mellby strand. Har hängt i Båstad, Torekov samt en avstickare till min en vän i Örkelljunga 🙂
Vi tog oss den branta vägen ner (och upp) till Nimis som ligger vid Mölle, Höganäs.

nimis

Riktigt häftigt ställe. Vi läste att konstnären hade byggt det här som hämnd mot havet (han hade varit nära å drunkna) Klurade länge på hur han tänkte, men gav upp 😉

Förutom utflykter och bad så har det blivit lite träning med. Dags att väcka den sommartrötta kroppen på allvar. Körde lite intervaller utmed havet, testade ett utegym och så blev det tennis.

tennis
Även W fick va med på ett hörn.

Nu har vi börjat röra oss hemåt igen. Ikväll har vi gjort ett stopp vid Torpa Stenhus.

Sitter nu uppkrupen i en soffa, lyssnar på regnet och tar igen lite datatid. Har försökt kommentera hos er men min telefon har tydligen semester för den har inte tillåtit mig att kommentera era inlägg 😦

Nu ska jag fundera på hur jag ska få igång kropp och huvud på måndag?
Eller nej, det tar jag på måndag 🙂

6 reaktioner på ”Husvagnssemester!

  1. Men du så mysigt ni verkar haft det! Jag skulle kunna tänka mig husvagn men inte maken. Fast nu har vi köpt ett stort tält och det funkade superbra. Så nästa sommar blir det nog fler campingutflykter än den här sommaren :).

    Kram Jennifer

    1. Såg flera stycken tält som var större än husvagnarna 🙂 Ja campinglivet har sina fördelar. Man får se mycket och kan åka vidare när man känner för det 🙂 Kram på dig!

Kommentera

