Livet är orättvist!

Ja så är det!

Fick ett tråkigt besked på FB på morgonen då jag läste att en väns pappa hade somnat in i natt ♥
Samma vän har misst sin mamma, själv vunnit över bröstcancer, har en son som är född handikappat som de far fram och tillbaka till sjukhuset med i tid och otid och som de hela tiden driver en kamp mot kommunen om deras/sonens rättigheter 😦
Inte nog med det så fick deras andra son plötsligt en propp i armen vid midsommar och äter nu medicin och går på en massa kontroller för att få veta vad som är fel.

Varför är det så?
Att en del drabbas av ”allt”?

När jag tänker på hennes situation är det väldigt lätt å få dåligt samvete när jag själv tycker lite synd om mig för att sambon åker iväg varenda helg, eller som i dag när finaste Norpan kom med ett förslag att vi skulle ses och jag inte kan fixa barnvakt.

Men det går inte att jämföra sig själv med andras situationer hela tiden. Mina problem kan ju kännas stora för mig… men i proportion med vännens problem så…  Ja, då känns mina väldigt, väldigt små!

 

543504_225549804215667_149537565150225_326747_236310817_nBild lånad.
4 reaktioner på ”Livet är orättvist!

Kommentera

