Grrrrrrrr!

Idag har inte tålamodet varit varken min eller Wilmers bästa vän, phu!! Har fått bitit mig i tungan för att inte bli vansinnig fast jag känner hur det kryper i hela mig så fort han började gnälla över något. Och idag kändes som en väldigt gnällig dag. Han var plötsligt som en svans efter mig hela tiden och det enda jag ville var att få ligga där i min solstol, läsa några sidor och bara ha det lugnt och skönt.
det fick jag väl egentligen men inte några långa stunder i taget. Tårar över det ena och arg över det andra.
Tror båda två börjar känna av att vi varit själva sen i tisdags.
Avreagerade mig ett tag och kämpade på med att klyva ved samtidigt som W glatt lekte i min bil (vad gör man inte? )

Sen kände jag att det var dags att bryta ett tag så vi packade in oss i bilen och åkte in till stan.
Köpte en svart rullgardin till sovrummet men som jag inser nu vore ha varit bredare än 120 cm eftersom den släpper in ljus på sidorna. Grrrrr!!
In på H&M för att se om de hade en mindre storlek till en klänning jag köpte igår. Nope, så det blev å lämna tillbaka. Grrr!!!
Avslutade besöket i stan med å äta på Mackedonken. Grrrr säger min mage om det men lillskrutten var skapligt nöjd och det fick väl va ett plus i kanten på den här dagen.

Tio i sju somnade knodden in, jag sitter här och slösurfar med en kopp kaffe och längtar ihjäl mig efter mannen. Vill att han ska va här hemma och styra upp det hela lite. Han är min bättre hälft helt klart och det är han som står för tålamodet, han som får mig att skärpa till mig och inte explodera i onödan. Jag har känt mig som en tickande bomb hela dagen men försökt prata lugnt med snäll röst 😉

Jag vet att jag inte ska klaga. Det finns de som har det betydligt värre och det kanske varje dag (hujedamig) W är en väldigt go kille och det är nog snarare så att det är jag som vaknat på fel sida på morgonen… inte han.

Ett glas vin på det? Japp, ska bara tända en brasa först.

2 reaktioner på ”Grrrrrrrr!

  1. Känner igen det där, vissa dagar är bara hemska! Och då är det helt ok att klaga tycker jag, för ibland så känns det mycket bättre när man fått ur sig lite klagan.
    Må så gott! Kram Jennifer

Kommentera

