Tisdag och en dag kvar…

Börjar känna av att jag gått upp innan halv sex två dagar i rad.
Samma tid gäller även i morgon, men sen blir det långledigt. Yes!!
Men på sätt och vis gillar jag de där tidiga morgnarna. Solen som går upp, lugnet och fåglarnas pigga kvittrande 🙂
Sen går jag hellre hem vid tre än vid sex. Kanske skulle lägga in det som ett önskemål.. att få öppna varje dag. Njae, tror nog mina kollegor gärna går hem tidigt någon dag de med.

I dag åkte mannen iväg på jobb och kommer hem på söndag. Känns extra trist nu när jag själv är ledig 😦
Jag och W ska nog få dagarna å gå ändå. Ska ju inte bli något kalasväder framöver så jag har planerat att ta tag i kaoset här hemma i huset de här dagarna.
Vi skrattade gott åt bombnedslaget häromdagen. Det har varit så fint väder att vi knappt har varit inne, men de stunder vi varit inne har vi på ett makalöst bra sätt lyckats skapa oordning av det större slaget!!!
Dags att kavla upp ärmarna helt enkelt.

Och i morgon är det Valborg. Jag gör nog som förra året. Tänder en brasa här hemma, sätter mig i fåtöljen och njuter av ett glas vin när W somnat.
Känns helt ok!

7 comments

      1. Varsågod 🙂 har inte kollat igenom hela sidan, men något kanske finns som kan vara till nytta! 🙂 Tack! Ja, nu närmar resan sig, ska bli härligt! KRAM!

  1. Visst är det skönt att sluta tidigt på dagarna, jag har ju förmånen att ha flex 😉
    Här hemma händer det nog inte så mycket i morgon heller, Eric kommer hem på kvällen och då måste vi ju prata och kramas. Sen ska vi upp tidigt på torsdag, Eric har cykeltävling och jag ska vara flaggvakt, skitkul NOT ! Hade önskat att jag kunde stå med kameran hela dagen i stället, men men, är man en föreningsmänniska så är man 😉

    Önskar dig och lille W en trevlig vallborg !
    Kram Pia

  2. Jag slutar ju kl 15 varje dag och det är såå skönt. Kanske inte lika skönt att kliva upp kl 5.30 men i slutändan är det absolut värt det 🙂

    Trist att sambon åker iväg men jag är övertygad om att du och W har det toppen ändå 😉

    Ha en härlig ledighet och hoppas att vinet smakar riktigt bra.

    Kram

    1. Vin fick det bli igårkväll istället för på Valborg var jag så jäkla seg och inte ett dugg sugen på vin 🙂
      Åh vad härligt å sluta tre alla dagar. Bara å få komma hem tidigt nu när det varit så fina dagar är ju helt underbart 🙂
      Hoppas ni hade en fin Valborg. Kram kram.

Kommentera

