En tidsoptimist på besök

Men, vart kom den här tidsoptimisten ifrån?
Vid det här laget brukar jag ha gjort listor som ska prickas av så att kläder hinner provas och tvättas,  saker som ska inhandlas hinner just inhandlas, huset ska städas för jag hatar att komma hem till kaos efter en resa, håret ska tonas, W ska klippas osv…

Men här sitter jag i morgonrock med mitt kaffe och varvar tiden mellan att sitta här vid datorn och att sen titta ut på skatorna som kämpar med sitt bobygge.
Saker som jag måste köpa bör göras idag innan 14 då affärerna stänger i lillstan. Annars blir det en sväng till Västerås vilket är väldigt tidskrävande kan tyckas.

Sambons väska har varit färdigpackad sen i onsdags. Fast det var bara för att han helt enkelt var tvungen eftersom han varit iväg på jobb sen i torsdags och kommer hem i morgonkväll. Men den där väskan påminner mig hela tiden om att jag borde sätta fart och ändå sitter jag här och tycks tro att allt ska fixas av sig själv genom tankeöverföring 😀

LYCKA TILL!

6 reaktioner på ”En tidsoptimist på besök

Kommentera

