Har inte tid (läs lust) att jobba

Just nu känner jag bara en stor ovilja till att gå till jobbet.

Jag vill va hemma och skrota i trädgården, ta en fika i solen, spela fotboll med W eller gunga honom högt högt så att han kiknar av skratt. Jag vill ta en cykeltur med hela familjen.
Jag vill räfsa bort löv och klippa ner nyponbuskarna så att liljekonvaljerna får fritt spelrum sen när de kommer. Jag vill sitta och lyssna på flugorna och humlorna som surrar (är det en geting jag hör så försvinner jag snabbare än en lön försvinner från kontot)
Jag vill ta långa promenader, jag vill börja plantera blommor i blomlådorna, jag vill gosa in mig i B´s famn och riktigt känna hur lycklig jag är 🙂

Ja ni fattar ju själva att jag inte alls har tid att åka till jobbet idag.

Men det ska jag och innan det ska jag genomlida tårarna från W som inte vill va på dagis. Jag dör en liten stund varje gång det sker 😦
Men snart, snart är det helg igen…

En reaktion på ”Har inte tid (läs lust) att jobba

  1. När du beskriver det så där, då får man ingen större lust att jobba 🙂
    Känns som man skulle behöva lite ledigt nu, skönt att det snart är påsk.
    Å stackars liten som är ledsen när du lämnar honom, det gör ju så ont i mammahjärtat.

    Kram Pia

Kommentera

