Potteri, tandläkarbesök och träningsuppehåll

I morse hade vi ett mindre halleluja-moment här hemma när sonen plötsligt ville sitta på pottan och kissa.
Jag var nära på att dra av en fanfar (ja om jag hade haft en trumpet) blåsa upp ballonger och rita ett kors i taket.
Nu tonade jag ner det lite å firade med ett klistermärke 😉

Egentligen förstår jag inte hysterin med att de ska bli blöjfria så fort som möjligt för på vägen dit är det ju ett jäkla hej å hå med smått stressade föräldrar och bilresor som slutar med genomvått barn, overall och bilstol osv.
Nej det får ta den tid det tar och jag har kanske fört över min bekvämlighet på honom 😉

Sen var det dags för hans första tandläkarbesök idag. Stor dag som ni hör.
Jag har kanske peppat honom lite väl gällande det här besöket (läs lovat honom ett besök i leksaksaffären efteråt) för när vi kom in och satte oss och tandläkaren sa Hej, så öppnade Wilmer munnen och gapade så stort han kunde 😀
Gullungen ♥

Efteråt tog vi en fika på stan innan vi åkte hem.
Sicken bra familjedag!

Mindre bra är att jag varit småfebrig sen i lördags och all träning har legat på is. Känns i alla fall idag som att det är på väg åt rätt håll.
Hoppas hoppas!

4 reaktioner på ”Potteri, tandläkarbesök och träningsuppehåll

  1. Härligt, vilken måndag det blev för er. Klok kille den lille W.

    Hoppas febern ger med sig. Sånt är segt och trist. Krya på!

  2. Skönt att allt gick bra hos tandläkaren. Ja det har blivit en och annan muta här hemma också, men vad gör man inte 😉
    Hoppas du kryar på dig fort. Jag är inne i ett riktigt stimm nu med träningen, så roligt och jag vill träna varje dag, så nu hoppas jag att jag håller mig frisk.
    Ha det fint !
    Kram Pia

    1. Haha ja mutor är som ett ess i ärmen 😉 Härligt att det går bra med träningen. Jag har varit igång igen sen i tisdags, lite trögt men det är bara å köra på 🙂 Kram på dig!

Kommentera

