Vårtecken, skidresa och ett litet träningstips.

Våren tror jag är något som inte går att tjata sönder.
Älskar alla inlägg på bloggar, statusuppdateringar och foton på Instagram som handlar om våren och alla vårtecken 🙂
Mera, mera, mera!!!
Helgen bjöd på kanondagar med mycket tid ute i trädgården. Hittade blåsippor som ville titta fram där under lövtäcket 🙂
Hade planerat att ta en sväng till gymmet på vägen hem från svärmor där vi sov i lördags men så blev det inte. Hade huvudvärk när jag gick och la mig och den var kvar när jag vaknade 😦
Kände mig nästan bakis och alldeles luddig i huvudet. Trädgårdsfix fick bli söndagens träning och det är inte fy skam det.

Men efter jobbet idag (ledig fredag istället) så blev det gymmet och det var så skoj. Kroppen kändes stark och huvudet piggt 🙂
På tal om träning så kom jag på en lysande idé när jag gräddade pannkakor i lördags. När jag hade vänt pannkakan var det precis så att jag hann göra 10st squats innan det var dags att ta den från stekpannan. På så sätt fick jag ihop x antal squats den dagen när jag lagade maten.
Ett riktigt husmorstips 😉

På fredag är jag ledig.
Vi åker till Sälen på torsdagskvällen. Åka till snön nu när våren verkligen är här.
Men det ska bli skoj å åka skidor med W och jag är sån som tycker att det är roligare att åka till snön, än å ha den utanför huset i flera månader.
Tyvärr ser det ut som om det soliga vädret försvinner lagom tills vi kommer dit.

 

8 comments

  1. Vad skönt att det inte var nån cancer(jävel) i bröstet/brösten.
    Men detta med squatsen var ju sjukt kul ändå… Jag har en väldigt långsam hiss som jag sällan tar upp men när jag väl gör det brukar jag göra squats och försöker hela tiden slå rekordet i hur många jag hinner göra upp eller ner, haha!
    Kram på dig!

    1. En stor lättnad när jag fick beskedet 🙂
      Bra där med hiss-squats 🙂 senaste påhittet är när jag står och gör fart på gungan åt W.. då blir det en benböj vid varje knuff 😉 Alla sätt är bra utom de dåliga. Kör hårt!! Kramar.

Kommentera

