Planering

Den här veckan har det blivit en hel del övertid på jobbet.
Sent hemma ikväll och på plats klockan sex imorgon. Men sen… tjohooo är det helg 🙂

Äntligen tre dagar som inte är så planerade.
Nu känns det ett tag som det bara har varit jobb, jobb, jobb.
Har kommit fram till att jag måste bli bättre på att ta mig tid för egentid. Är usel på det och känner sen att jag lätt kan bli tjurig när B bokar in saker som han vill göra.
Nej, skärpning!!

Det är ju ett himla pussel hela tiden när det gäller att få till allt jag/vi vill hinna med. Vem lämnar/hämtar, vem fixar mat, ska det tvättas, ska det städas, när ska jag träna under dagen, vem ska natta????
En jäkla massa frågetecken blir det som måste planeras för att de inte ska vara några frågetecken längre.
Med lite planering går det mesta att ordna och vi är alla glada och nöjda i slutänden 🙂

Så nu är det tid för träning innan det är natti natti.

images

2 comments

  1. Visst är det skönt med egentid och det är ett väldigt pusslande när man har små barn. Men nu när inte Eric bor hemma så kan jag sakna skjutsandet och maten som ska stå på bordet. Varje år har sin tjusning. Men nu kommer han hem i morgon och stannar en vecka och då ska jag skämma bort honom riktigt mycekt.
    Trevlig helg fina du.
    Kram Pia

    1. Ja varje år har verkligen sin tjusning 🙂 och oftast går det ju att få till det på ett eller annat sätt om man vill.
      Ta nu chansen att rå om honom rejält 🙂
      Kram på dig!

Kommentera

