Aaaahhhh skål på er, det är söndag!

Älsklingen är hemma igen och jag tänker för mig själv att det är nog inte många ensamstående, som väljer att bo i hus. Åtminstone inte den här årstiden!

Jobba, hämta W, bära in ved, ploga, laga mat, leka, gosa, natta och sen förhoppningsvis orka lite egentid innan ögonlocken stänger sig för natten. Upp i ottan, fixa sig själv, fixa W, åka iväg till dagis och sen jobba osv…

Skönt att vi fick lunch hos svärmor igår och hos svägerskan idag 🙂 + att det som kommer ner från himlen just nu är regn och inte snö som ska plogas bort igen 😉
Tog även med mig W till gymmet idag så jag kunde träna lite. Promenad med barnvagn i snömodd kändes inte lockande överhuvudtaget.

Men nu är Han hemma!! Tjoho!!
Ikväll är baljan framtagen och Scholl mjukgörande badkräm inköpt. Ikväll ska fötterna chockas 🙂 och jag ska äta god mat som älsklingen ska få laga till mig och jag ska sippa på det där glaset med rödvin som han ska få hälla upp åt mig. Japp, ikväll tänker jag va så lite jämställd som möjligt. Här ska få passas upp.

Skål på er!
( imorgon är det måndag och ledig dag 😉 )

6 comments

  1. Nästan som att bli lite nykär varje gång han kommer hem? Lite spännande och efterlängtat.

    Vi ses ju inte heller varje dag och ibland kan det gå nästan en vecka när det är barnvecka. Jo vi ses då en del men kanske bara en kväll. Jag saknar M men på samma så är det mysigt ses när det gått några dagar. Vi hinner inte bli trötta på varandra precis ;-)) Vi brukar prata om hur det ska gå när vi blir sambos.. Tror säkert det går jättebra men framför allt jag är ju van ha min egen space här hemma.

    Ja det var inte värst promenadvänligt idag i snöslasket. Men så skönt det var när solen tittade fram. Lite vårkänslor.

    Ha en mysig söndagskväll…. !

  2. Ja, jag tycker du klarar det jättebra! O du är väl värd att passas upp på idag tycker jag ♥ Här har det hänt grejor sen jag var in sist 🙂 Coolt! Ha en fin vecka vännen! Kramar

Kommentera

