Ett monster på vägen

Att ta sig hem i snöoväder på vägar som snöat igen och sen möta den absolut största modellen av monsterplogbil, på en väg där det i vanliga fall är trångt med två personbilar är INTE skoj. Körde ut så långt jag kunde på vägkanten, höll andan och hörde hjärtslagen i öronen.
Phu, där var den förbi och vi kunde köra vidare.
Fy vad jag ogillar det här vädret!!

Sen hem och pulsa oss fram i snön.
Efter ett samtal med mannen angående plogandets vara eller icke vara så kunde jag med gott samvete stanna inne.
Snön ligger kvar i morgon med 😉

 

2 comments

  1. Huvva! Hjärtklappning utan tvekan. Skönt ha gångavstånd till jobbet vid sånt här väder.

    Jag fick parera nästan upp i en snödriva idag när en buss på sidan om min bil på väg till mataffären ikväll. Det fanns,liksom ingen plats till mig. Lätt hjärtklappning av det…

Kommentera

