Skön helg, ny vecka och god frukost.

Helgen blev en riktig batteriladdare så idag var jag redo för jobbet igen.

Min helg spenderades en hel del utomhus. Lek och bus, promenad med en vän i stan och så lite mer lek i snön.
Precis vad som behövdes!

Ribbet collage

Sen måste jag bara säga hur mycket jag älskar mina tisdagar. Jag börjar jobba först elva. Så i morse kunde vi ligga och dra oss och sen testade jag ett recept från senaste numret av tidningen Buffé. Frukostmuffins!

Kände mig som en jäkligt smart mamma när jag lyckades få i sonen den här utan problem. Muffins liksom… kan ju inte gå fel 😉
Att den sen är gjord på havregryn, ägg, kokos, banan, nötter, äpple, kanel, blåbär och hallon gör ju det hela ännu smartare 🙂 Mixa lite här och blanda lite där och sen ner i en kopp för att tillagas i micron ca 1½ minut. Tadaaa!!!

IMG_20140121_084109

Min åt jag med en apelsin och Turkisk Yoghurt. Smaskens!

Nej, nu ska jag ta och göra dagens träning (dag 21 nu och jag tycker det går super) men ikväll hade jag tänkt mig ett Zumbapass fast det är jag på tok för trött för och klockan är snart halv nio. Nej, det får bli squats, plankan och lite annat som inte tar sån tid 😉

 

10 comments

    1. Nu är det till och med 25:e dagen i rad 😉 Men nu ska du inte tro att jag kör järnet och tränar en timme om dan. Skickar receptet till dig. Tror det finns en mailadress till dig 🙂
      Ha det gott du med! Kram.

  1. Ja och det var en sån fin och solig dag som det bara inte gick att missa 🙂
    Testa på du, här har det blivit vid ett par tillfällen nu och jag gillar det 🙂
    Kram på dig!

Kommentera

