Torsdag, föräldraledig och shoppingsugen.

Idag och imorgon är jag föräldraledig.
Tog det beslutet att vi inte vill chansa när det är epidemi på dagis. Är det något jag fasar så är det magsjuka!!
Kändes konstigt å va hemma från jobbet med en frisk busunge 🙂

Inte har det varit något roligt uteväder idag inte. Vi trotsade snålblåsten och var ute en stund, men gav upp rätt snabbt.
Imorgon lovar de solsken igen, så det låter ju hoppfullt 🙂
Är även sugen på att åka iväg och se om jag kan få lite inspiration inför advent.
Några direkta orgier i julpynt blir det inte här hemma, men jag skulle vilja få till en fin dukning och sen är jag på jakt efter två vita adventsstjärnor till köksfönsterna.

Annars då?
tja, matkriget fortsätter här hemma men annars är det helt ok 😉

7 comments

    1. Haha ja matkriget är inte så skoj. Vi kastar inte mat på varandra här hemma som det kanske låter 😉 Wilmer är inne i en period då det inte ska ätas. Spelar ingen roll vad som ställs fram. Mycket tröttsamt och med mitt humör är det risk för krig 😉

  1. Ingen kräksjuka på ”min” förskola än heller, tack och lov!
    Jag brukar hålla mig långt från barnen när den går och ”gömma” mig i mitt kök så jag brukar klara mig, peppar…peppar…

    Hoppas att ni har haft goa dagar där hemma och att ni får en fin helg!

    Kram

  2. Skönt att vara lite ledig och ta dagen som den kommer. Längtar till jul nu, känns att man behöver lite ledighet nu. Hoppas att ni klarar er från magsjuka, det är verkligen inget man vill ha. Ha en riktigt mysig helg. Kram Pia

    1. Ja det kändes riktigt skönt med de här extradagarna. Går på ledighet den 20/12 och nedräkningen har nog börjat 😉 Vi har klarat oss än så länge.. får se hur det ser ut på dagis nästa vecka. Ha det bra i helgen nu. Kram.

Kommentera

