Det där med att leva med en musiker..

Tittade häromkvällen i sambons gig-kalender och inser att det här med en mysig hemmajul framför brasan, tycks bli tillägnad just julaftonen. Vet att de finns många som åker på att jobba julafton och det är ett ju ett jäkla skit, så jag får väl glädjas för att vi får den.
Nyårsafton kommer firas i Linköping. Ja, firas å firas… på ett hotellrum, med en sovande W och en uppklädd sambo som far iväg några timmar innan tolvslaget så känns väl det där firandet lite långsökt. Lär nog snarka högt när de andra skålar in det nya året.

Låter jag lite bitter?
Då har ni känt in helt rätt känsla.

Men då får jag väl försöka hitta något positivt.
Vad sägs om att ställa fram klockan, klä upp oss, gå ut och äta något gott och skåla i champagne för att sen glida ner i hotellsängen med godis och ha en sovande W nära, nära och sen pussa sambon Gott Nytt År när han kommer tillbaka?
Är jag tillsammans med en musiker så är det nog bra å kunna anpassa sig lite 😉

2 reaktioner på ”Det där med att leva med en musiker..

  1. Åh vilken helomvändning 😀
    Åh förstår det måste vara trist 😦
    Jag skulle bli gälen hahha 🙂
    Men, jag röstar på det sistmämnda 🙂

    Kramar på dig!

Kommentera

