Adventskalender

Här hemma har det varit pysselstuga om kvällarna. Igår blev det även lite glögg för att få till den rätta stämningen 😉
Har fått en idé på adventskalender till W som ser ut så här.

todo6.1
(bild lånad hos rackarungars blogg)

Så nu har jag ritat 24 mallar, klippt ut och vikt kartonger och klistrat på siffror på löpande band.
Igår skrev jag även lappar som jag ska lägga i paketen. Blir nämligen en aktivitetskalender 🙂
Några exempel på aktiviteter:

  • Baka pepparkakor
  • Bygga en koja
  • Åka 4-hjuling
  • Läsa en bok
  • Fika på stan
  • Hämta en julgran
  • Klä julgranen
  • Spela ett spel

Ja ni fattar 🙂
Jag tyckte det här var en lysande idé när jag hittade det här alternativet. Saker har han så det räcker och snart blir det ju både födelsedag och jul, vilket betyder ännu mera saker.

8 comments

  1. Så smart och underbart bra idé i denna kommande köptokiga period. Göra saker tillsammans är så mycket mer värt. Jag gissar att en viss W kommer att hoppa av spänning för varje dags lapp.

    Tummen upp!

    Go helg till Dig också :-))

    1. Tror också att han kommer gilla det här 🙂 Hade först tänkt att strunta i kalender, han är ju inte så gammal, men det här kunde jag inte låta bli å fixa 🙂 Kul att Du gillade det!

    1. Sno på bara 🙂 såg ett liknande exempel där de slagit in lapparna i färgglada kuvert och satt upp dem på ett snöre med klädnypor 🙂 ett litet tips ön du inte hinner göra paket. Kram.

Kommentera

