Tårta, tennis och fint samtal

Hade ett mysigt samtal med fina vännen A ikväll. Så skönt att kunna prata av sig med någon och få höra att man inte är helt onormal 😉 Pratade om det där med tålamod och trotsiga barn, phu! Ingen dans på rosor det inte, fast vem hade trott det? Läste någonstans att ”det finns inga trotsiga barn, bara trotsiga vuxna”. Vi skrattade gott åt det och kunde räcka upp handen på det båda två 🙂
I lördags var en sån där dag när bägaren rinner över titt som tätt och jag blir så trött och arg. Nu har vi haft två riktigt bra dagar och det är ju trots allt så här vi brukar ha det så jag borde verkligen tänka på att räkna till tio lite oftare.

Igår blev det en riktig kalasdag. Svärmor firades och vi mumsade i oss smörgåstårta och vanlig tårta. Tårta på tårta, men oj så gott!
Sen hem och ”fira” sambon på Fars dag. Hade gjort Cupcakes men de fick vänta tills idag på förmiddagen. Vi mumsade i oss ost,kex och vin istället på kvällen.
Varför äter vi inte det oftare???

Idag har det varit kanonväder.
-5 och solsken. Jag och W var ute en del på förmiddagen. Gjorde vinter i sandlådan (= plocka bort alla leksaker så de inte spricker under vintern)  och sen blev det lek i lekstugan. På eftermiddagen spelade vi tennis. Har inte spelat på flera flera månader. Har ju tänkt komma igång vid ett flertal tillfällen men det har alltid blivit strul av något slag. Extra skoj var det då att det kändes bra. Lite ringrostig backhand men annars var det ok.

Nu är tanken att vi ska titta på filmen En oväntad vänskap. Har bara hört bra saker om den så jag hoppas på en mysig kväll i soffan.

IMAG0357_1_1

IMAG0374

10 comments

  1. Låter som en mysig helg, trots trotsiga barn. Kan trösta dig med att dom kan vara kanska jobbiga även när dom fyllt 16, haha, men dom är ju underbara där i mellan 😉
    Tack för filmtipset, alltid välkommet. Vi är också otroligt dåliga på kex, ost och vin, det är ju så himla gott, istället för en massa godis 😉
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    1. Haha ja det låter bra det å veta att det här trotset fortsätter 😉 låter som det kan behövas mycket ost, kex och vin då… 😀 Hoppas du också har fått en bra start på veckan. Kram!

  2. Åh hoppas den var bra 🙂
    jag veeet, ost och vin, en hederlig brie och en cambozola, päron, druvor och fikonmarmelad, så är jag nöjd.

    Stor kram på dig!

  3. Ja du det där med bägare som rinner över känns igen. Ibland orkar man bara inte med och då blir det tyvärr lätt gap och skrik och bråk. Men som du skriver så är det sköbt att få prata av sig och få höra att man inte är ensam.
    Vad tyckte du om filmen? Jag tyckte den var riktigt bra :). Kram Jennifer

    1. Somnade tyvärr i soffan så filmen har vi fortfarande inte sett. Nu har vi haft några bra dagar och jag hoppas att helgen flyter på bra 🙂 Det är ju det där med orken… Hoppas ni får en fin helg. Kram.

  4. Jag är såå imponerad av er föräldrar och det tålamod ni faktiskt har. Att dessutom jobba med barn och liksom få dubbeldos…förstår inte hur ni orkar 😀
    Vissa dagar när barnen på ”min” förskola står utanför köket och ställer tusen frågor till mig så känner jag bara för att stänga dörren till köket och få vara ifred 😀
    Men jag antar att en står ut med mer när det handlar om ens eget barn…

    Åhh vad gott med smörgåstårta! Synd bara att det är såå förbannat trist att göra en egen annars hade jag nog gjort det då och då.

    Kram på dig

    1. Hahaha jag tror nog snarare att det är så för min del att jag stänger den där dörren här hemma men tänker bara tanken på jobbet 🙂 Blir två olika sorters roller. Pedagog och mindre pedagogisk mamma 😉 Är glad att jag jobbar med större barn, för å ha samma åldrar omkring mig hela dagen hade jag aldrig fixat.

      Smörgåstårta… mums. Håller med om att jag lätt hade kunnat gjort det oftare om det inte tog sån tid 🙂 Kram på dig och ha en mysig helg.

Kommentera

