Studiebesök och snart helg igen.

”Duktiga mamman” har varit i farten… igen. I ett försök att bli bättre på det här med mat så gjorde jag egna köttbullar i tisdags. Ikväll blev det hummus med avokado… får väl se om det går hem i stugan 😉 har ju en väldigt kräsen son när det gäller mat och är det inte fiskpinnar som serveras så låter det ”Jag vill inte haaaaaa”
Har man då som jag ett dåligt tålamod så är det inte skoj å höra det varenda kväll.

Nåja, idag har jag varit på studiebesök hela dagen på en skola i en grannkommun. Väldigt intressant och nyttigt. Många av mina kollegor (tyvärr var inte gnälltanten med) kan behöva få se och höra hur andra ställen har det, för å inse hur jävla bra vi har det och vad mycket vi kan göra med de barngrupper vi har.
Så nu är snart den här jobbveckan avklarad… den med.
I helgen ska jag baka cupcake å bjuda älsklingen på när det på söndag är Fars dag 🙂 Hittade så gulligt strössel som ser ut som små rosa hjärtan som jag ska dekorera de med. Kommer falla den gottegrisen i smaken 😉
På söndag ska vi även fira svärmor och mumsa smörgåstårta. Blir nog en bra helg det här.

 

6 reaktioner på ”Studiebesök och snart helg igen.

  1. Himla nyttigt och intressant att besöka andra arbetsplatser och se hur de arbetar…som du skriver så kan det få en att uppskatta sin egen lite mer och en kan få inspiration till att förändra vissa rutiner.

    Förskolebarn är överlag vääääldigt kräsna med sin mat…frustrerande…men det vet väl du om någon 😀

    Hoppas att du får en riktigt mysig helg!

    Kram

    1. Ja jäklar vilket kämp det ska va med den där maten… nej, nu har vi bestämt att W får äta det han vill av det som serveras på tallriken och inget tjat från oss. Är ju så trist å tjata och truga.
      Mycket nyttigt att titta runt och få idéer och tips 🙂 Helgen blev bra och nu har snart halva den här veckan gått. Kram på dig.

  2. Visst är det nyttigt att se andra arbetsplatser. Jag ser ju hur bra det var på förra arbetsplatsen också även om jag inte vill tillbaka egentligen. Sen kan man ju få lite idéer också om man har turr.

    Inte lätt att hitta på mat när man ska laga nåt själv! Hoppas det föll honom i smaken! 🙂 O cupcakesen förstår jag att dem blev goda och poppis! Smörgåstårta blev det för mig idag också hos pappa. Kramar o ha en fin vecka ♥

    1. Tror vi bara ska äta Cupcakes här hemma hädanefter 😉

      Ja det är ju så skoj å kika in på andra ställen och se hur de har det. Alltid kan man få lite nya tips 🙂
      Hoppas du har fått en bra start på din vecka. Kram kram!

Kommentera

