Slapp vikariera som soptunna…

Idag hade jag förberett mig mentalt på att möta en person som helt tydligt inte mår bra. Som letar saker att gnälla och skälla på, som har så mycket ilska och bitterhet inom sig att det måste ut på något sätt. Jag råkade stå i skottlinjen förra veckan så ikväll var jag beredd. Med den lenaste rösten och det glada leendet på läpparna… ja, på med masken bara 😉

Om hon hade en bra dag eller om det var min inställning som gjorde det, det vet jag inte men mötet gick bra. Jag behövde inte vikariera som soptunna där hon kunde häva ur sig än det ena än det andra.

Kändes betydligt skönare att åka hem från jobbet sen.
Kom hem vid halv sju, i med lite mat och sen läsa nattsaga och ligga kvar i sonens säng och snusa på sovande son

Nu har jag soffan för mig själv då B jobbar i studion ikväll. Hoppas på något riktigt meningslöst program på TV, så som Housewifes från något valt ställe 🙂
Antar att jag borde passa på att sitta ute när det är sån fin kväll, men strunt samma. Soffan och jag har en dejt ikväll.

8 reaktioner på ”Slapp vikariera som soptunna…

  1. Skönt att hon var på bättre humör och att det blev ett bättre möte! Låter som en mysig kväll sen i alla fall 🙂 Meningslösa program efter lite snusande på sonen är ju inte fel 🙂 Kram på dig vännen och hoppas du får en bra arbetsdag idag ♥

  2. Jamen vad skönt att du slapp det. Det är aldrig skoj att behöva lyssna på ne massa gnäll.

    Mys soffan är skönt, även om det är fint ute :).
    Ha det!

Kommentera

