Helg igen

De här veckorna där det trillar in en ledig dag mitt i tycker jag borde infalla lite oftare.
Jag slår på stort och fixar en massa lediga dagar nästa vecka 😉 Jobbar bara tisdagen. Har beställt fint väder men får nog se till å dansa soldansen för å va på säkra sidan.
Har nämligen sett framför mig en hel del utevistelse.
Borde göra det sista rycket i trädgården om jag inte får till det nu i helgen.

Igår blev jag tvungen att lyssna på kroppen när jag var på gymmet och fick avbryta det hela efter 25 min. Av någon anledning åkte jag på ett sjuhelvetes sockerfall och trodde att jag skulle svimma. Knappt så att benen bar mig. Otäckt när det blir så. Gick över efter att jag fått i mig lite av varje och har inte känt av det efteråt. Ska ta en PW imorgon och känna efter. Sen blir det vila på söndag innan det blir tennis på måndag.
Sambon ska opereras på onsdag och sen håller vi tummarna för att allt går bra och att han snabbt är fit for fight igen.
Kan nog tala för oss båda när jag säger att jag ser fram emot att få tillbaka min glada, positiva och aktiva sambo 🙂
Fast jag får nog ändå säga att vi har fixat den här tiden bra, riktigt bra! Sånt här kan nog tära en hel del om det är lite krisigt i förhållandet.

Nu har han åkt till grannlandet för jobb och jag ska luta mig behagligt tillbaka och se ännu ett avsnitt av Grey’s.
Trevlig helg på er!

One comment

  1. Åhhhhh härligt med lediga dagar 🙂 Jag jobbar 3 dagar den här veckan, varav en hemifrån. Lyxigt efter att ha nästan varit ledig en hel vecka förra veckan också 🙂 Håller med dig, meeeeer sånt!

    Jag fick också ett sånt där sockerfall igår efter vi grillat. Skum i hela kroppen och så alldeles darrig, så jag känner att det är socker jag behöver för att kroppen ska komma till ro igen. Vi slog till på lite kladdkaka och vips så mådde jag bättre igen. Tror det ibland kan bero på att man har ätit för dåligt under dagen, vilket jag hade gjort. Fick hoppa över frukosten för att gå direkt på lunchen och då åt vi fisk och potatis med tomat och purjolök. Tror det var för klent. Och grillat känns som rätt mycket snabba kolhydrater. Hade heller inte ätit något mellanmål under dagen. Du har ju nyss varit sjuk och så kanske du också ätit för dåligt under dagen…? Fick likadant för några veckor sedan. Det är helläskigt! Kroppen tar precis slut och man mår jätteskumt! Tror jag ska ha nån energy bar med mig…

    Hoppas att det går bra nu med operationen så han får ordning på ryggen igen sambon!
    Och ha det så mysigt på ledigheten. Vi måste ses snart å! 🙂 Kramar!!!

Kommentera

