träning och värk men inte träningsvärk.

Jag är på gång, jag är laddad…
Snön låg inte kvar så länge så igår hade jag inget att skylla på. På med löpardojjorna och ut igen för några kilometer intervallträning. Känslan efteråt är obeskrivlig. 🙂
Idag jobbade jag halvdag så då fick det bli lite powerwalk i solskenet.
Orken är verkligen tillbaka.
Började jobba kl 6 både ons och tors och i vanliga fall slocknar jag efter jobbet eller så vill jag gå och lägga mig vid åtta. Men inte den här veckan.

FRRPITYQPWCCRLCO

Igår var jag med om en skum grej. Plötsligt bränner det till i mitt högra pekfinger och det svider, dunkar och svullnar upp. Sen blir det blått.
Ett blodkärl hade brustit. Idag är det fortfarande lite svullet och blåmärket har blivit lite större, men det gör inte ont längre. Så här efteråt är jag glad att det inte var ringfingret, för då hade jag varit tvungen att klippa sönder förlovningsringen.

Den här helgen har jag sambon hemma men det beror på hans onda rygg 😦 Han inväntar en tid för magnetröntgen som han fått en remiss till. De sista dagarna har han haft så jävla ont och det är inte kul alls. Vi kan ju säga så här… jag hade hellre haft honom iväg på jobb än ha honom hemma så som det är nu 😉
Håller tummarna för att röntgen kan ge ett svar på vad det är och att han kan få rätt behandling.

Men lite lyxigt är det ju att inte behöva spendera kvällen i soffan själv. Ikväll blir det nog till att kika på en final där en ”granne” är med och kämpar. Heja!!

7 reaktioner på ”träning och värk men inte träningsvärk.

  1. Fan vad vi är duktiga att träna :D.

    Jag har någon gång varit med om att få typ små proppar i hand eller liknande, svinläskigt just då. Nä nu soffan och vin ;).

  2. Har också haft sånt där, proppar eller blodkärl eller vad det är, skitont! 😦 och jag hoppas att sambon får svar snabbt! Och att det inte är diskbråck. Ha en trevlig helg nu ändå! kram

    1. Japp ont som tusan! Tyvärr är det just diskbråck läkarna tror att det är… men jag hoppas på något enklare 😉 Blir nog en bra helg trots allt 🙂 och detsamma till dig. Kram

  3. Vad duktig du är med din träning! Lite lite med en vilodag för kroppen kanske dock 😉 Längtar tills jag kan vara igång som vanligt igen och kan köra på. Men promenader och magträning är ju alltid nåt 🙂 Stackars sambon då med ryggen! Låter ju inget vidare alls. Hoppas det inte är så farligt och att det snart blir bättre igen. Bra ändå att han får göra magnetröntgen.

    Hoppas fingret är bättre nu! Sånt där gör jätteont! Jag fick en muskelbristning i låret en gång och fy sjuttsiken vad det gjorde ont. Kan tänka mig att det är nån liknande smärta… Hoppas du får en skön helg fina du! Kramisar!

Kommentera

