Huvudvärk och Resedrömmar

Idag måste jag pallra mig ut. Tror jag börjar få syrebrist.. har jordens huvudvärk 😦
Huvudvärk och en son som absolut ska ha min uppmärksamhet hela tiden är ingen rolig kombo. Räknar till tio tyst för mig själv så jag inte fräser åt honom hela tiden.

värk

Igår var det så gott som snöstorm ute, idag har det lugnat sig lite så det blir å klä på sig och gå ut. Måste få in mera ved. Plogandet överlämnar jag till sambon som kommer hem framåt kvällen.

Just idag (och många andra dagar just nu) är jag grymt avundsjuk på A&A som är i Thailand. En hel månad är de där och bara har det göttigt.
Mycket orättvist!! 😉
Jag skulle inte ha något emot sol,värme, sand mellan tårna, god frukt och svalkande dryck just nu.
Får nöja mig med dunjacka, mössa, uppdragen halsduk, varmt te och raggsockar.

Men planerna på en liten tripp för mig och kärleken finns som jag får drömma mig bort till så länge 🙂
Lutar åt en weekend i Amsterdam i början på sommaren. Ingen av oss har varit där så det lockar lite extra. Kul att upptäcka en ny stad tillsammans 🙂
Någon som varit där och vill ge tips???

amsterdam

11 comments

  1. Har aldrig varit i Amsterdam men skulle gärna åka dit.
    Hoppas att du blev av med huvudvärken och vi får trösta oss med att vi iaf går mot våren nu, även om den emellanåt känns väldigt långt borta.
    Kram

    1. Efter ett antal timmars sömn så försvann den, phu! Ja vi får se fram emot våren. Den är efterlängtad 🙂 Kommer vi iväg till Amsterdam så får jag berätta hur jag tyckte 🙂 Kram.

  2. Hoppas huvudvärken släppte och att du fick en mysig kväll med sambon nu :-). Alltså, det där med att ses och fika. Hur svårt ska det vara? Vi har så mycket att ta igen!!!
    Kram

  3. Ååh jag vill oxå resa till värmen känner jag. Men det finns varken semester el stålar till det 🙂
    ett råd, prova inte svamparna iaf 😉 kan jag säga..
    Kramar Åsa

    1. Det är ju det där med semester och pengar 😦 Det är därför det får bli i början på sommaren när jag är ledig + att jag hinner lägga undan lite stålar 🙂 Svamparna sa du? De måste jag prova…. hahaha skämtar bara 😉 Kramar!

  4. Åh, Amsterdam låter väl hur mysigt som helst! 🙂 Egentligen borde man ha en liten resa inbokad varje år så man har något lite extra att se fram emot. Jag ser faktiskt fram emot Greklandsresan i augusti även om det inte blir bara avkoppling med 3 barn med och säkert en hel del olika viljor 😉 Men skönt med sol och värme ska det bli.
    Man börjar bli lite trött på den här snön nu och börjar mer och mer se fram emot våren! Hoppas huvudvärken är bättre idag! Kramar!

Kommentera

