Tålamod…

… vore fint att ha.
Något att skriva i sitt CV. ”Jag har ett bra tålamod.”
I mitt yrke krävs det en hel skopa med tålamod och jag utsätts för en hel del tålamodsprövande situationer dagligen.
Får jag då inte sova på nätterna så försvinner den där fjuttiga mängden som jag faktiskt har.
Det är då när jag tvingas va vaken (eller iallafall i ett zombieliknande tillstånd mellan vaken och sovande) mellan 00.30-04.00 som det brister.
Det är då som jag på ett mindre pedagogiskt sätt som mamma väljer orden: Men för faaaaaaaan, sluta sparka på mig och ligg still och soooooov!!!!!
Det är inte vackert på något sätt och jag slås av dåligt samvete på en gång. W skulle förmodligen också gärna sova stenhårt och gott i sin säng om han hade kunnat. Men just nu är han inne i en sova-oroligt-period och det är bara å köpa. Bara å acceptera att den här egentiden jag längtar efter då han somnat på kvällen, den innebär att även jag går och lägger mig.
Nu har jag sörplat i mig en kopp kaffe så att jag ska orka mig igenom kvällsbestyren.

Kan även meddela att jag kom iväg på Zumba förra veckan så nu ska det skakas rumpa 🙂 Blev tyvärr inget igår eftersom jag på något jäkligt konstigt sätt lyckades få skavsår på båda hälsenorna efter en långpromenad i måndags. Vore ju inte det minsta konstigt om skorna var nya… men jag har gått och sprungit i dem sen i våras. Hur funkar det????
Märkligt, mycket märkligt!

12 comments

  1. Du, ingen är perfekt och allt är inte så sockerrosa som det är i storbloggarna 😉
    Skavsåren? Kan det hja vart att skorna inte används på länge?
    Zumba låter himla kul, men verkar svårt 🙂 men det är ngt man blir glad över 🙂
    Kramar på dig!
    Å jag blir glad av dina inlägg hos mig ❤
    Kramar Åsa

    1. Haha nä det ska gudarna veta att det inte är här i det riktiga livet 😉 Skorna använder jag 2-3 ggr i veckan så jag vet verkligen inte vad det kan ha varit. Blir å plåstra om hälsenorna till nästa promenad. Zumba är hur skoj som helst 😀 Är långt ifrån så där sexig i mina rörelser hahaha men kul har jag. Och fina du, jag blir glad av dina inlägg med ❤ Kram!

  2. Ibland är tålamodet större, ibland mindre 🙂 Inte konstigt om man inte får sova. Kan inte förstå hur jag ska klara mig den dagen om jag får barn. Kan inte tänka mig att mitt humör skulle bli så mycket bättre 🙂 Jag tycker det är döjobbigt när jag får stiga upp tidigt en dag när brorsbarnen sover över. Jag är inte morgonpigg för fem öre egentligen.

    Kul med Zumba! Duktig du är med din träning! Kramar!

    1. Haha så där tänkte jag med innan jag fick W och se hur det gick 😉 Nej men allvarligt talat så klarar man det rätt hyfsat må jag säga. Du är jätteduktig som tar dina brorsbarn trots att du inte är morgonpigg, det säger väl en hel del 🙂 Kram och tack!

  3. Vet precis…
    Mina ord under läggning ikväll, j- la unge!!! Dock inte så ungen ifråga hörde utan mer som en statusrapport till mannen efter en frustrerad kamp på mer än en timme….
    Man är inte mer än människa…men stolt är jag inte…
    Emm

Kommentera

