En vecka kvar till julafton.

Kan det va så att det är fler än jag som känner, att det känns just nu som att dagarna fram tills dess inte kommer räcka till?
Vissa saker vill jag hinna med och andra saker bör vi hinna med.
Men idag slog febern ut den stora älsklingen och han ligger nerbäddad. Jag jobbar sent i morgon och på onsdag efter jobbet ska därför en hel del saker hinnas med inklusive packa resväskan, då jag ska hinna med en tur till Gotland tors-lörd.
Tror det blir att sikta på att göra de där sakerna vi bör göra. Stressa och bli på rysligt humör tänker jag undvika.
Det blir jul i vilket fall som helst 🙂

julstressen

6 comments

  1. Åååh hahha, varför hamnar vi alla i den lömska fällan..
    Jag tillhör de som blir överraskad varje gång det är 14 dagar kvar …inte klokt..
    Hoppas du kan sålla och välja det som är absolut viktigast 🙂
    Stor kram Åsa

    1. Dagarna är för korta helt enkelt 😉 och kan hända är jag lite av en tidsoptimist med haha 😀 Har redan börjat sålla men det beror nog på huvudvärken ikväll som gör att jag inte får något gjort. Kramar till dig.

  2. Vilken fin och trevlig blogg du har!!
    Jag känner inte av någon julstress. Är det för att jag inte har några barn, tro? Får jag låna bilden till min blogg?

    1. Tack och välkommen 🙂 Självklart kan du ta bilden till din blogg, den är ju rätt rolig 🙂 Jag har nog alltid varit ute i sista minuten när det gäller planering av jul… men jag kanske kan få skylla på det här med barn nu? 😉

  3. Bara att ta det lugnt! Jag har alltid handlat mina julklappar dagen innan julafton och det har alltid blivit bra 🙂 Vi stressar alltid för mycket helt i onödan. Resultatet blir att man är helt färdig lagom till julafton och sitter och halvsover till Kalle Anka. Nu brukar det nästan vara så i alla fall för min del, för det brukar bli så intensivt med först födelsedagsfirande, stress att hinna äta lunch, åka till morfars grav för att slutligen hamna framför tv:n till Kalle. Så jaaa, lite stress blir det alltid av någon anledning ialla fall. Rolig serie! 🙂 Om vi inte hörs något innan så ha det så bra på Gotland! Kramar till dig! Hoppas sambon kryar på sig!

Kommentera

