Nedräkningen har börjat.

2 arbetsdagar kvar innan jag tar ledigt fram till den 8 januari. Fi satan (som vi säger på Gotland) va skönt det ska bli 🙂

Men just i detta nu så känns det som att jag inte har gjort någonting sen jag skrev sist.
Men det är bara minnet som är ringrostigt nu när det är grymt kallt ute.
För sen förra torsdagen har jag:

  • Varit en helg i Sigtuna och gått på en kanonmysig julmarknad med Luciatåg. Den staden passar väldigt bra som julmarknadsstad 🙂
  • Bakat pepparkakor med lillskrutten
  • Varit i Örebro för julklappsinköp
  • Varit på luciafirande i -18 där småttingarna såg ut som stoppade korvar med tomtedräkter och annat utanpå overallerna. Men söta var de 😉
  • Fått ett samtal idag från dagis, vilket ledde till att jag blev tvungen att åka från jobbet och hämta hängig skrutt. Tror han längtar efter ledigheten lika mycket som jag.

Och sen har jag såklart gjort allt det där vanliga jag gör i vardagen 🙂

Fick arslet ur vagnen idag och beställde en personlig almanacka. Har jag tur får jag den innan jul eftersom den ska bli en julklapp från svärmor till mig 😉
almanacka

Trevlig helg på er!

11 reaktioner på ”Nedräkningen har börjat.

  1. Åh vilken gullig almanacka!!! Hur fin som helst! 🙂 Du har hunnit med mycket, men har ju koll på dig på FB så lite har jag hängt med ändå sen sist! Hoppas det inte blir nåt mer med W utan att det bara var nåt tillfälligt och trötthet. Ha en mysig helg nu! Kramar till dig ♥

  2. Tack! De är så bra de där almanackorna 🙂 Ja det har ju blivit en del när jag blickar tillbaka. Tur vi har FB så vi kan ha koll trots bloggtorka 😉 Ha en bra helg du med. Kram!

  3. Jag beställde en almanacka igår till mig själv. Har haft en sådan de senaste 4 åren och gillar dem mycket. Perfekt som present också ju!

    1. Ja det här blir min fjärde. Supernöjd! Så himla bra när en kan bestämma hur layouten ska se ut på sidorna 🙂 Slog till på en större den här gången när jag ska få den i julklapp 😉

  4. Bra idé med en sån almanacka och vilken söt liten prins du har på framsidan 🙂

    Låter som att du har hunnit med en massa mysiga saker ju, blandat med lite sjukdom. Hoppas ni håller er friska under långledigheten nu.
    Kram

Kommentera

