Nöjd med samtalet men trött som en gnu (för de är säkert skittrötta)

Ge mig energi tack!

I morse var vi vakna mellan 04.40-05.50 innan plutten somnade i min säng och jag tänkte slumra in de 40 minuterna som återstod innan klockan skulle ringa.
Vaknar 07.15.

Tjohoooo vad jag älskar att sova lite längre men kanske inte det bästa när vi behöver sitta i bilen klockan åtta.
Hoppsan vad det gick undan här hemma kan jag lova. Kändes som jag fick i både mig och sonen frukost samtidigt som jag både duschade och ordnade med lunchlåda. Men klockan åtta satt vi i bilen 🙂

Lönesamtalet gick hur bra som helst.
1400kr i höjning. Inte illa för att va kommunalt, men det är jag fan i mig värd (sa jag lite ödmjukt så där 😉 )
Det retroaktiva kommer på decemberlönen och det blir ju en fin julklapp.
Lyxa till det med en värsting till tvättmaskin kanske, som både sorterar, packar, tvättar, torkar, plockar ur, viker och lägger in i lådor och hänger upp fint på galgar i garderoben 😉
Ja, det vore något det för trötta mamman och pappan Hahaha.

Fredagsmyset ikväll får bli att krypa ner i sängen och sova.

20 comments

  1. Supergrattis!
    Den var du verkligen värd :-).
    Fira ordentligt med nåt gott imorgon eller unna dig en fin tröja när lönen kommer!

    Stor kram

  2. Ja tänk vad kul! Det hör inte till vanligheten med en sån stor ökning inom kommunen, så du kan verkligen skratta dig lycklig! Tror jag fått 900 i ökning typ. Få se hur det blir i år. I december får ju vi nya lönen och retroaktivt först i januari. Skamligt att det tagit sån tid tycker jag. Stort grattis än en gång! Hoppas du haft en mysig helg! O har det toppen i Sthlm! Kramar!

    1. Kändes mkt bra med den ökningen. Har ju känts lite tufft att ha gått ner så mycket i lön i och med flytten, så det här var extra roligt 🙂 Stockholm var jättebra 🙂 Blir ju en sväng dit nästa helg med. Kramar.

  3. Wihooo för den löneförhöjningen 😀 Jag fick också bra och det var riktigt nice att få på förra lönen 🙂 Däremot är det ett jävla skämt att det ska behöva ta så lång tid att sätta löner när det egentligen ska vara satta i april. Menmen. Det kommer alltid nåt gott ur nåt ont och man får en massa cash på en och samma lön istället 😉

    Själv brukar jag vara hungrig som en gnu, haha! Och när nåt är ruskigt bra brukar jag köra med ”fuck me backwrads va nice”. Haha!

    Hoppas du har det alldeles utmärkt annars 🙂

    Kram!

    1. Wiiihooo säger jag med för den höjningen och grattis till din höjning med 🙂 Helt galet att det ska ha tagit sån tid, men jag antar att jag inte klagar i december när allt kommer 😉 Du den där gnuen är bra å ha, haha hungrig och trött låter verkligen passande. Kramar!!

Kommentera

