En tidsoptimists mardröm

Tittade på klockan i morse…tio över sju, bra då kan vi äta frukost i lugn och ro och sen hinner jag ändå ta en dusch innan vi behöver sitta i bilen vid åtta, för att hinna lämna på dagis och sen börja jobba halv nio.

Vi äter, jag tar fram kläder och kastar sen ett öga på klockan igen. Tio över sju. WTF!!!!
Kollar på mobilen och den är 07.35.
För er som inte vet så förvandlas jag till ett fräsande monster när jag blir stressad och i morse for jag fram som en galen höna och försökte göra allt på en gång och på så kort tid som möjligt.

När vi äntligen är redo att ge oss av känner jag plötsligt att W’s blöja inte direkt luktar hallon.
SATAN!!! Nu är jag påklädd för vinter och svetten lackar där jag i rekordfart byter blöja.
In med sonen i bilen.
08.15 är nu klockan och jag vet att det inte finns en chans att komma i tid.

En helt vanlig morgon i småbarnslivet.
Vart är de där lugna och harmoniska morgnarna jag ser på TV??

Skönt att B kom hem igen idag och skönt att det är lördag i morgon så att jag kan gå i morgonrock hur länge jag vill utan att ha en tid att passa 🙂

9 reaktioner på ”En tidsoptimists mardröm

    1. Det är definitivt lättare att va två på morgnarna 🙂 Bara att inse att jag behöver ännu mer tid på mig… ja och en klocka som inte har stannat förstås 😉 Kram kram

  1. Att riskera att komma försent på morgonen, av diverse anledningar, är inte en bra start på dagen 😦
    Jag tycker att det mesta blir fel en sån dag, jag kommer liksom i otakt.
    Hoppas att resten av din dag blev mer angenäm och behaglig 🙂
    Önskar dig en fin helg.
    Kram

    1. En stressig morgon som följdes upp av jordens huvudvärk 😦 Nej, i efterhand känns det som att det hade varit bäst å stannat kvar i sängen 😉 Helgen däremot var ju hur härlig som helst. Kram!

  2. Japp, sådär är det vissa dagar bara! Brukar inte heller bli nån trevlig en när jag är som mest stressad. Det märkliga är att ju mer man stressar desto längre tid verkar allting ta 🙂 Så vad är meningen egentligen o bra mår man inte 🙂 Kramis kramis!

Kommentera

