Ser slutet på tunneln..

.. eller åtminstone slutet på den här tandläkarhistorien som mina lediga måndagar varit uppbokade av.
Nästa måndag ska kronan på plats och jag ska bli 7200kr fattigare.
Kommer nog gråta en liten skvätt när pengarna får vingar.
7200kr är en bra slant.
Tänk om det hade varit en ny höstgarderob jag hade shoppat för de pengarna istället? Då hade jag haft ett leende på läpparna 🙂

Innan tandläkaren blev det en sväng till gymmet.
Var sugen på att köra på riktigt ordentligt men det gäller att tänka smart. Gym måndag och onsdag, tennis tisdag och torsdag. Kör jag ett tungt benpass idag kommer jag ha bly i benen i morgon.
Lagom är bäst här i landet lagom 🙂

15 reaktioner på ”Ser slutet på tunneln..

  1. Heerrreminje, tränar du varje dag?
    Fattar inte vad som berättigar något som så många gör, kronan, att den inte kan sjunka den behandlingen. Nä…inte klokt..
    Kram på dig!

    1. Haha Åsa, nejdå.. helgerna är oftast vilodagar 😉 Jag tycker också att det är sjukt att en så vanlig behandling ska behöva kosta så mycket 😦 Kram på dig!

    1. Jag är inne i en bra period nu när det gäller träningen så då är det bara att gasa på 😉 Men jag tränar med huvudet och kör inte slut på mig. Ja visst är det trist att behöva lägga så mycket pengar på en tand när det finns så mycket roligt att handla 🙂

  2. Sjukt dyrt! Har sagt det förut och säger det igen! Usch och fy, skamligt att det inte är lika som inom landstinget, vanlig sjukvårdskostnad!

    Oj, det var värst vad du tränar! 🙂 Skönt, men tänk på att det kan vara bra med någon dags vila emellan också 😉 Det har ju jag fått erfara… Kramisar o lycka till hos tandisen!

  3. Känns som tandläkarräkningarna bara blir högre och högre 😦 Men jag får se det som så att vid en vanlig lagning kommer jag hädanefter tycka att det är ”billigt” 😉
    Känns bra med träningen nu. Har lagt upp det på ett passande sätt. Idag blev det bara kondition och stretching inför tennisen i morgon och sen är helgerna så gott som alltid träningsfria 🙂
    Kram på dig vännen.

  4. Kan bara hålla med, sjukt dyrt med tandläkaren!
    Hoppas verkligen att du slipper lägga ut något mer på detta nu.

Kommentera

