känslosam bondekväll

Sitter i soffan nära kaminen och väntar på att Bonde söker fru ska börja. Känns som en lagom aktivitet för mig ikväll. Har gått och dragits med huvudvärk nu några timmar 😦
Kom hem från jobbet och somnade en stund innan det var dags för en timmes promenad med vovven vi hjälper grannen med den här veckan.

Helgen på Gotland var intensiv men bra.
Det regnade på oss när vi kom på lördagen, men sen hade vi vädergudarna på vår sida och slapp regn.
Söndagen ägnade vi oss åt att träffa så många som möjligt så att vi sen kunde få det lite lugnare på måndagen innan båten gick hem.

Tyvärr har jag de senaste gångerna jag varit hemma känt en liten sorg? besvikelse? ledsamhet? inom mig när jag åker därifrån.
En tråkig känsla.
Ett exempel är att det inte känns som att pappa och hans sambo har något större intresse av W och att vilja lära känna honom.
Känner inte heller att de och de andra har något intresse av att ta reda på mer om mitt liv som jag har nu.
Ush, nu blir jag ledsen när jag tänker på det.
Tråkigt eftersom jag innan resan faktiskt längtade ner. Men nu känns det inte så skoj å veta att jag ska dit igen i december.
Tänk vad snabbt saker kan vända.

Men nu blir det bondeprogram och fika.

7 reaktioner på ”känslosam bondekväll

  1. Bondeprogrammet står på här i bakgrunden =). Familj kan vara hemskt jobbigt, jag hade superfina föräldrar som båda är borta, men jag har ett syskon som kan hugga av en fullständigt vid fotknölarna utan att ens säga ett ord.

  2. Nämen 😦 åh va ledsamt..
    Prata med dem. Det kanske händer grejer i deras liv som är jobbiga just nu..Det kanske inte alls är som du är rädd för..
    Stor kramis på dig!

  3. Det låter inget vidare 😦
    Men jag håller med Åsa, jag tycker att du borde prata med dem och tala om hur du känner och upplever det. Stå på dig! Du åker ju långt för att hälsa på dem och är värd ett bättre mottagande än så.
    Stor kram

  4. Har du bra kontakt med din pappa så du kan prata med honom? Är ju jättetråkigt om du ska behöva gå och fundera över det. Ibland kan man ju få upplevelsen att saker och ting är på ett visst vis fastän det inte är så… Jag hoppas det i alla fall för din skull. W är ju hur go och fin som helst och du med!

    Hoppas du trots allt fick en mysig kväll och att det känns bättre i december när du ska tillbaka. Stor kram ♥

Kommentera

