Samlar poäng

Hörde talas om en bra grej av en kollega som jag genast införde här hemma utan att få några som helst protester från sambon. (Det är en av alla de saker jag gillar hos honom. Han gillar såna här påhitt lika mycket som jag 🙂 )

Grejen är den att vi tillsammans (på tu man hand/hela familjen) ska samla ihop aktivitetspoäng under 1 års tid.

Så här ser vår lista ut, men den kan ju såklart se helt annorlunda ut hos någon annan 🙂
Tv-tittande och rajtantajtan i sängen ger inga poäng hos oss… det skulle va allt för enkelt å få poäng då 😉 Hahaha

Det roliga är att vi på två dagar samlade ihop 15 poäng.
* Vi sprang i torsdag
* Gav varann massage efteråt
* Spelade tennis igår
* Hade vänner här på kräftskiva igår kväll, som förövrigt var hur rolig som helst. Mycket trött idag kan jag lova 😉

Taadaaaaa 15p, katching!

Meningen är den att saker vi inte gör allt för ofta ska ge högre poäng.
Så nu vet ni vad vi håller på med här ute på landet. Vi aktiverar oss 🙂

18 comments

  1. Hahaha vilken rolig grej! Ni är ju för sköna!
    Jättebra idé! Den ska jag ta med mig :-).

    Ni kommer ju komma upp i typ 600 innan 365 dar har gått om jag känner er rätt ;-).
    KRAM

  2. Haha, det var ju en bra idé! Gör ju samtidigt att man tänker till lite extra och sen kommer det väl gå utav bara farten 🙂 Ni kommer säkerligen komma upp i över 200 poäng 🙂 Hittade du nåt igår? Kram!

    1. Jag gillade idén direkt och vi har redan upptäckt hur mycket vi faktiskt gör tillsammans, utan att vi kanske har tänkt så mycket på det 🙂 Det blev ett par inneskor som ska användas flitigt på jobbet och igår när jag hade varit hos tandläkaren blev det lite tröstshopping. Ett par träningsbyxor till tennisen, en T-shirt och underbyxor 🙂 Kram!

Kommentera

